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En savoir plus sur JIRA Service Management

Le centre de service JIRA est un nouveau logiciel de gestion de services que les équipes informatiques et commerciales aiment utiliser.

En savoir plus sur JIRA Service Management

Avantages :

Offers a wide variety of customization options making it easy to tailor to multiple business needs. Dashboard shows you what cases you have open and the stages the cases are in.

Inconvénients :

Custom domains, multiple email handing, enhanced portal customization, the basics... all missing.

JIRA Service Management - Notes

Note moyenne

Simplicité d’utilisation
4,2
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,3

Probabilité de recommander le produit

8,4/10

JIRA Service Management a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 608 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (608)

Cathy
Directrice adjointe TI (Canada)
Gestion des investissements, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Facilité d'utilisation

4,0 l’année dernière

Commentaires : Nous avons pris un consultant pour nous aider a migrer de l'ancien billetterie vers la JSM. Mais la configuration reste bonne et facile.

Avantages :

Associé a Confluence, avoir une FAQ est un jeu d'enfant. Et la possibilité de grossier le FAQ aussi.

Inconvénients :

La différence entre un agent et un utilisateurs (hyperlien) a été difficile a gérer.

Lahcen
administrateur JIRA (Maroc)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

gestion avancée des tickets jira service management

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : la gestion des tickets pour le support IT et les moyens généraux

Avantages :

la fonctionnalité qui a beaucoup d'impact est celle de la gestion des actifs et du parc informatique

Inconvénients :

la façon d'intégrer les actifs sur jira et les automates sont un peu délicat

Alternatives envisagées : Office 365 Timesheet App

Anne Sophie
Head of Marketing (France)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Très bon outil de gestion de projets

3,0 il y a 6 mois

Commentaires : Jira nous permet de partager une vision globale sur l’ensemble des projets ainsi que d’assurer un suivi complet. Chacun est autonome et peut ainsi se concentrer sur ses tâches.

Avantages :

La gestion de projets via Jira est très bien pensée, tout le monde peut suivre les étapes du projet et avoir une vision quotidienne de l’avancement des tâches. C’est vraiment très simple de planifier et orchestrer les projets !

Inconvénients :

Beaucoup de notifications envoyées, un rapport quotidien peut suffire pour suivre les projets sur lesquels il n’y a pas d’action à effectuer.

Mouad
Business analyst (Maroc)
Conseil en gestion, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Jira meilleur outil de gestion de projet

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Je l'utilise Dans Des projets Fintech il est devenu un outil non remplaçable

Avantages :

La gestion Des taches(bugs, stories...) de Jira est la meilleur

Inconvénients :

Pas d'inconvénient pour moiImpeccable, rien a dire.

Nassima
Manufacturing Workshop Manager (France)
Machines, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

La gestion de projet agile simplifiée avec JIRA Service Management

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

JIRA Service Management est un outil salvateur pour les projets agiles, offrant un guichet unique pour tous les besoins de gestion de projet et informatique.

Inconvénients :

L'un des inconvénients de JIRA Service Management est que les nouvelles modifications apportées aux pages HTML peuvent prendre un peu plus de temps à se charger lorsqu'elles sont transférées en production.

Franck
Franck
software engineer (Cameroun)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

avis partagé

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

Il intègre tous les types de modèles agiles les plus utilisés dans le cadre de la gestion des projets et il s'agence parfaitement avec slack et d'autres logiciels

Inconvénients :

Pas disponible en offline et l 'interface peut parfois être déroutante

khaoula
Quality Advocate (France)
Services et technologies de l'information, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Jira est un très bon outil de management de produit

4,0 l’année dernière

Avantages :

Jira est un très bon outil de management de produit, simplicité et efficacité

Inconvénients :

la partie dashboard et kpi, les filtres

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Développement et commerce international, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Classique pour la gestion de projet

4,0 il y a 9 mois

Avantages :

Jira permet de gérer facilement les tickets surtout avec les développeurs et de voir la progression du travail.

Inconvénients :

Trop de fonctionnalités. Cela devient parfois difficile de s'assurer que toutes les équipes l'utilisent de la même façon.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

JIRA - Meilleur produit pour la gestion des projets

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : Selon mon expérience, on a utilisé JIRA dans notre équipe afin d'avoir un système de "tickets" interne afin de faire un suivi de projets et des flux de travail.

Avantages :

Le plus apprécié dans le logiciel JIRA est que c'est l'un des meilleurs solutions de gestion de projets. Il contient plusieurs fonctionnalités, par exemple le suivi des tâches ainsi que l'estimation de ces tâches. Aussi, la possibilité des employés à réclamer les heures de travaille sur une tâche, qu'on peut de même associer sur une des historiques.

Inconvénients :

Le moins apprécié dans ce logiciel est le manque de tutoriels. L'interface de JIRA est un peu complexe, d'où la nécessité d'ajouter des demo ainsi que des informations supplémentaires pour obtenir d'aides.

Catherine
Responsable service clients (France)
Matériaux de construction, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Gestion de projet agile

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Suivi des deadlines, des projets, de tâches spécifique, les fonctionnalités sont vraiment variés et permettent de collaborer sans perdre le fil avec un système de tickets.

Inconvénients :

Idéal s'il s'agit d'une collaboration complexe avec plusieurs parties prenantes, mais pas forcément nécessaire pour les petites équipes

Kouadio franck arnold
Kouadio franck arnold
Informaticien (Côte d’Ivoire)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

logiciel de travail intuitf

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : Bon dans l'ensemble

Avantages :

C'est un outil utilitaire pour des sessions de travail en équipe et de collaboration simple et facile à utiliser

Inconvénients :

Aucun soucis majeur constaté. Fonctionne bien

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Produit de gestion de service ultime pour les entreprises

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Les points forts de JIRA c'est la gestion de projet, la personnalisation, la collaboration, le reporting, l'intégration, l'automatisation et le support de Jira Service Management.

Inconvénients :

Le coût élevé, la complexité qui demande des compétences pour la mise en place, l'interface utilisateur peu attrayante, la performance parfois lente et les limitations de personnalisation peuvent être considérés comme des points faibles de Jira Service Management.

Lucas
Graphiste (France)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ticketing structuré

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Outil très intuitif pour gérer des demandes auprès de développeurs grâce aux statuts d'évolution

Inconvénients :

Si on crée une arborescence complexe, on peut rapidement se perdre

Shayla
Shayla
Human Resources Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Probably the top program for managing projects

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Jira is a sophisticated and flexible project management solution with a wide range of applications. Jira's strengths lie in the depth of its task management features, the breadth of its integrations, and the depth of its reporting and analytics tools, all of which contribute to the program's capacity to help you better understand your projects and teams.

Avantages :

To accommodate the fact that various people have different ways of doing things, this user interface may be easily altered to fit individual needs. Jira makes it simple and quick to design and implement unique workflows and rules. One way to break down large projects into manageable chunks is to keep everyone in the loop on how things are shaping up.

Inconvénients :

Jira's flexibility allows for personalization, but more in-depth modifications may call for specialized skillsets.Performance difficulties: Some users may have performance issues, especially when working with larger projects or those that include complicated procedures.

Jayanth
Project Manager (É.-U.)
Assurance, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

JIRA is the best overall Bug & Issue Project Management tool

4,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

- JIRA is very simple to setup & deploy for beginners & can also be used very effectively by advanced users- Has integrations with other tools- JIRA helps report, manage & track bugs, product features via tickets in 1 place- JIRA has history of tickets, work logs, etc that help document projects & promote overall accountability

Inconvénients :

- JIRA can be expensive for small companies & small teams- JIRA needs licenses for users just to view the JIRA board & tickets

Alternatives envisagées : monday.com

Logiciel antérieur : Google Sheets

Pourquoi passer à JIRA Service Management : We chose JIRA as everyone were familiar with the tool & had prior experience with using it.

Elias Felvinczi
QA LEAD (Roumanie)
Transport routier/ferroviaire, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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A short summary

3,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Although it's not the friendliest app, it has a plus because it has many apps you can integrate it with, and that helps quite a bit.

Inconvénients :

One of the primary minuses is the app's interface, it's too outdated and quite hard to learn, it doesn't have the best logic, and it takes a while to get used to it, on top of that, it has some bugs, which you don't expect to find in such big apps, and it has some limitations, which can't be customised, like you can only add one user to the ASSIGN column.

Dawit
Dawit
IT Administrator (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Effortless Collaboration and Task Management: A Closer Look at JIRA Service Management

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolutionized our incident management process and significantly improved collaboration among team members

Avantages :

One of the aspects I liked most about Jira Service Management was its exceptional incident resolution efficiency. The platform truly excels in streamlining the incident management process, enabling our team to respond swiftly and effectively to any issues that ariseWith Jira Service Management, we were able to create a centralized incident ticketing system that provided complete visibility into ongoing incidentsThe automation capabilities of Jira Service Management were a game-changer. We were able to set up predefined workflows and triggers, ensuring that incidents were routed to the appropriate teams and escalated as needed

Inconvénients :

While Jira Service Management offers a plethora of robust features, one area that I felt could benefit from improvement was its reporting capabilities. Although the platform provides basic reporting functionalities, there are certain areas where additional enhancements would be valuable

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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We track incoming work with Jira Service Management

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I prefer Jira Service Management because it is very similar to Jira software; If you are familiar with Jira software, you will have no problem using this one. Concise but effective.

Avantages :

First of all, Jira allows us to manage customer support requests in an organized way. They can be tailored to individual squads and relatively easily monitored. All relevant details can be stored in one location in a Jira request. Jira is an easy-to-use tool and request tracker for teams, with features including customizable dashboards, access permissions, and time/effort monitoring.

Inconvénients :

Inadequate translation of Jira Service Management into other languages is one of its biggest drawbacks, as it results in an unnatural hybrid between English and the selected language.

Inayat
Sr Systems Engineer (É.-U.)
Divertissement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Great value

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Great experience overall and integrates well with the Atlassian stack.

Avantages :

Jira Service Management is a great value for ITSM. It provides a portal for an unlimited customer base, and agent access based on Jira core. It's also very affordable compared to other similar products.

Inconvénients :

The customer portal is great, but offers little out of box customization. To build an elaborate portal, you need to purchase some marketplace add-ons.

Alternatives envisagées : ServiceNow

Pourquoi passer à JIRA Service Management : Much better affordability and user experience.

Thomas
Junior Software Engineer (R.-U.)
Vente au détail, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very happy 2+ years use of JIRA.

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

Pretty much everything to do with ticket management and notifications from our internal 'customers'

Inconvénients :

The search functionality could do with some work when looking for older tickets and the searching of 'similar requests'

Alternatives envisagées : Zoho Desk et Zendesk Suite

Pourquoi passer à JIRA Service Management : More customization that some of the competitors but not so much so as to make it confusing to set up.

Lucas
Senior Software Engineer (Autriche)
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A Powerful Software for Efficient Software Development Management

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : JIRA is a highly powerful software that excels in managing software development projects. With its robust features and functionalities, it offers a comprehensive solution for teams to track and organize their work. However, it can be overwhelming for users due to the extensive customization options available, which may lead to a learning curve and occasional complexity

Avantages :

- Powerful project tracking: it provides an extensive range of tools and features to effectively manage software development projects, including issue tracking, task assignment, and progress monitoring.- Customizability: The software allows for extensive customization, enabling teams to adapt it to their specific workflows and requirements.- Integration capabilities: it seamlessly integrates with various development tools and platforms, facilitating collaboration and enhancing productivity.- Reporting and analytics: it offers robust reporting and analytics features, providing valuable insights into team performance, project progress, and issue resolution.

Inconvénients :

- Steep learning curve: Due to its vast customization options, JIRA can be initially overwhelming for new users, requiring time and effort to fully grasp its functionalities.- Complexity: The extensive features and configurations available in JIRA can sometimes make the software feel cumbersome, especially for smaller, less complex projects.

Guibson
Google Workspace Deployment Lead Engineer (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Project Management Tool that enables teams to cross collaborate and become efficient

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It is very user friendly, once the adoption and the knowledge of what is trying to be achieved, Tasks become a huge help on a daily project lifecycle

Avantages :

The most important part of the Jira functionality is the availability to enable teams to create, update, comment, assign, and establish a clear channel, and expectations that are required to complete a project in an organized and efficient fashion, the feasibility of documenting and creating a project status report based on tasks, pre-defined or project tailored tasks.

Inconvénients :

I believe that graphical interface dashboards would help to be robust, meaning, more detailed information, and the availability to generate clear reports is always useful for clients that don't want to access Jira, and just want an insight dashboard or the Project Lifecycle.

Hernán
Technical Engineer (Paraguay)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Jira Service Management is a key ally in our business

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : JSM helps my teams keep on top of what needs to be done. My organization gain a lot of visibility over pending work.

Avantages :

What I liked most about Jira Service Management is the simplicity of the tool, anybode can use it without much previous knowledge.

Inconvénients :

The translations to other languages are not good.

Alternatives envisagées : InvGate Service Desk

Pourquoi passer à JIRA Service Management : Simplicity

Tora
Tora
IT Service Desk Lead (Japon)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Expert service management system

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : I mainly use it for task management on small projects, but I plan to gradually expand the scope of use as I get used to the operation and screen environment. Since it can be used in a wide range, it is recommended that I use it for task management and workflow for small-scale projects with a small number of people to get a feel for its operation. Sharing issues with project members in other companies or remote locations is possible. You can discuss and work on a common visualized platform, such as managing work progress and solving problems.

Avantages :

It is a slightly different tool from the so-called general ITSM system (or service). Operation and maintenance (though not limited to) tend to be individualized. Still, JIRA caters to tasks and support on a "role" basis, so sharing knowledge using OJT is possible, depending on ingenuity.

Inconvénients :

It may be a problem due to the multifunction, but I think the problem is that the screen is a bit hard to see. (The problem may be solved by changing the layout of frequently used functions, but I haven't used it much yet, so I think it will be a problem that will be solved as I use it).

Alternatives envisagées : ManageEngine ServiceDesk Plus

Pourquoi choisir JIRA Service Management : Because we can search by tag, we can quickly find problems and solutions, success stories and reference examples. Since the SLA can be configured according to individual design, the achievement status can be confirmed in a report, and the current progress and what needs to be done can be shared immediately. Full-text search is possible with indexing, so this system has a sense of security, even if you think you missed it.

Logiciel antérieur : ServiceNow

Pourquoi passer à JIRA Service Management : Functionality that manages queries centrally. Improved working conditions enhance visualization and efficiency. Queries, support and information distribution are centralized, so there is no waste in work, and it is simple and clear what to do next so that I can do my job.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Divertissement, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Powerful and Capable, but easy to over complicate things

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Initial setup can be complex but it can also be super powerful if you are able to configure it properly. It's visual scripting and workflow tool is really capable and easy to learn

Avantages :

Its flexibility. It's a simple statement, I agree, and you're probably reading this wondering why I'm being so vague. But JIRA software is a bit hard to summarize simply because it's just so flexible. There's no "correct" way to use it. It's rest API is pretty powerful too and very easy to extend Jira to "integrate" with 3rd party applications that doesn't have an official Jira integration.

Inconvénients :

Creating workflows can easily become very confusing and you can easily break how your projects in Jira work if you aren't careful. With every Jira production license you also get a free dev license so that you can set up an isolated dev/staging environment. This is invaluable and highly recommended. The downside is that there is no easy way to migrate any of your changes from dev to production. But there are 3rd party plugins for that.