En savoir plus sur Jira

Jira est l'outil de développement logiciel n° 1 utilisé par les équipes agiles. Des millions de clients l'ont choisi pour planifier et développer de grands produits. Essayez-le gratuitement !

En savoir plus sur Jira

Avantages :

It’s ease of use to set up different help desks or ticket requests was fairly easy. Each help desk can be unique to the department it serves.

Inconvénients :

I dislike both how it's hard for me to use and how it's hard for others to use - I run into instances of people misunderstanding the software all the time, which creates mistakes and wasted time.

Jira - Notes

Note moyenne

Simplicité d’utilisation
4,0
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Probabilité de recommander le produit

8,2/10

Jira a reçu une note globale de 4,4 étoiles sur 5 d'après 12 076 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (12 076)

Alexandro P.
Freelance (France)
Logiciels, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent pour le développement de logiciel

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellente solution lorsqu'il est bien configuré.
De cette manière vous pouvez vous concentrer sur votre travail et l'utiliser pour le reporting et la gestion des défauts.
Je recommande aux futurs utilisateurs ayant de l'expérience sur la plateforme pour la configuration et la gestion.

Avantages :

Ce logiciel est excellent pour la gestion des anomalies. Même s'il y a quelque défauts sur le logiciel, les anomalies sont transmise assez rapidement au développeurs pour divers corrections. Les développeurs peuvent mettre à jour les correctifs et informer les utilisateurs dès qu'ils ont eu lieu. La gestion de projet peut comprendre les tendances comme le nombre total de défauts, le taux de correction des défauts et la qualité générale de leur projet.

Inconvénients :

Il faut du temps pour que le logiciel soit configuré pour un projet. Il existe des tonnes de plugins permettant d'étendre les fonctionnalités, mais leur installation prend du temps.

Maxime B.
Product Owner (Irlande)
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Intéressant, de nombreuses fonctionnalités mais des bugs récurrents et très énervants

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Bonne centralisation des informations

Avantages :

Suite assez complète avec Confluence, nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

Nombreux bugs handicapants qui ne sont pas résolus pendant plusieurs mois/années malgré leur remontée : - photos qui ne se chargent pas, "Fail to load" en commentaire ou dans les tickets, de façon récurrente - modifications dans les tickets qu'il n'est parfois pas possible d'enregistrer, ce qui nous fait parfois perdre les informations que nous venons de saisir sur le ticket.

Francois D.
Francois D.
Lead Developper (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Complet et fonctionnel

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Dans l'organisation des projets, le logiciel est vraiment important et tire avantage de toute sa gamme de fonctionnalités.
Cependant, les lenteurs et autres bugs (comme le non rafraichissement de la description quand on édite depuis un kanban) font baisser la productivité.

Avantages :

- La gestion des sprints - Le lien avec bitbucket - Les automatisations - L'API, notamment en python

Inconvénients :

- La lenteur de l'interface - Les multiples bugs lors de l'utilisation des kanban

Sebastien D.
Sebastien D.
Consultant développeur (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Facile clair et optimisé

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Permet de garder trace et un suivi de tout ce qui est réalisé au sein de l'entreprise.
Ce logiciel remplace le boulot de plusieurs personnes (gros gains de performances et d'argent)

Avantages :

- L'optimisation - Les liens entre les tickets jira - La gestion du temps - La personnalisation -

Inconvénients :

Mettre + en avant les tickets avec des codes couleurs

Paulhenri P.
CPO (France)
Agriculture, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent produit, la référence dans le domaine

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients :

L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

Jean baptiste M.
Developer (France)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Très utile pour la gestion de projet

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Je trouve très pratique la manière dont on peut organiser les sprints et assigner les tâches aux utilisateurs.

Inconvénients :

La recherche de tickets est parfois fastidieuse.

Hazedine K.
Web Analyst (France)
Médias de diffusion, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Utilisateur confirmé

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Facile d'utilisation Aisance dans la duplication des tickets

Inconvénients :

Trop de ramification, on a du mal à s'y retrouver parfois

Fabien M.
ceo (France)
Marchés boursiers, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Pour gérer une equipe c'est top

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

On peut configurer des workflow et aussi affecter des taches et suivre l'avancement

Inconvénients :

le design est pas exceptionnel mais ça va

Thibaut P.
Technicien informatique (France)
Impression, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Avis Jira

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Vision rapide des tickets créés
Gain de temps

Avantages :

J'aime beaucoup la partie administration qui est facile de prise en main. Le support technique est très réactif. De nombreuses extensions pour interconnecter Jira avec différents outils (O365...) Notifications par mail Une vision rapide des tickets créés

Inconvénients :

La logique des menus est parfois compliquée à comprendre. La page confluence est mal appréciée par les utilisateurs.

Laurence B.
Laurence B.
Consultante Manager (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

outil incontournable dans un monde Agile

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Utilisation assez intuitive, quand la configuration colle au process de l'entreprise

Inconvénients :

Taxonomie SAFe n'est pas une configuration native

Yaya B.
freelancer (Côte d’Ivoire)
Informatique et sécurité réseau, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

pas mal

4,0 l’année dernière

Commentaires : bon dans l'ensemble, c'est une application utile pour moi.

Avantages :

Cette application propose vraiment de nombreuses fonctionnalités.

Inconvénients :

La configuration d'un projet requière assez de temps.

Aime landry E.
Responsable géolocalisation (Sénégal)
Automobile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Monn avis sur Jira

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : facilité d'avoir les informations qu'on recherche.

Avantages :

Les recherches sont rapides et nous avons les informations mise à jour constamment.

Inconvénients :

je ne sais pas encore, sauf que certaines illustrations (images) ne correspondent pas toujours à ceux de zonmax (dernières version)

Yoann A.
Formateur (France)
Immobilier, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Gestion des tickets internes parfaite

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Superbe utilisation de l'outil qui simplifie la gestion des bug internes

Avantages :

L'ouverture des tickets est facile et permet une gestion optimale

Inconvénients :

je n'ai pas de point faible en particulier

Utilisateur vérifié
contrôleur qualité (Tunisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production alimentaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

le gestion avec Jira est la meilleurs gestion

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : la diversité de la plateforme de Jira est la meilleur bénéfice.

Avantages :

moyen de création des stories et application innovent.

Inconvénients :

la distribution des taches dans un équipe de travail par cette application est difficulté.

Anne C.
responsable communication (France)
Agriculture, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

jira pour site web

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : agréable

Avantages :

suivi des tickets très facile et réactif idéal travail en équipe

Inconvénients :

différentes entrées de menus compliqué de s'y retrouver au début

Mattia M.
Mattia M.
Digital Marketing Manager (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias en ligne, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Jira, the eldest son of the Atlassian family

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Very positive experience and without any bugs. this has always favored teamwork which has benefited from a time consuming point of view.

Avantages :

a complete and very user-friendly workflow management tool that allows you to optimize work times with a perfect management of all tasks, collaborators, project delivery times and more generally "who does what" on each single activity. Thanks to the easy connection with Trello it is possible to have a complete and easily accessible platform also from mobile for the management of team work. once discovered you will not be able to do without it because it has a free version available complete with all the features you need to manage even complex projects.

Inconvénients :

I have been using this software for several years and I have never encountered a problem either at a technical level or at the interface with the different businesses that I have managed. Implementations are always welcome so I look forward to testing some new features that they will release in the future for now everything works great.

Alternatives envisagées : FullStory, Trello et Nylas

Pourquoi passer à Jira : It is a complete and easy to use tool in a team, especially with creatives and developers. Sometimes I integrate it with the use of other software that may already be used in agencies or private individuals.

Waqas a C.
Waqas a C.
Product Owner (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Jira, the best technical task management tool!

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Overall, it was a great experience using Jira. We're still using it, exploring it and learning that how to improve our development processes and make ease for both management and the developers.

Avantages :

- Easy for devs to understand - Easy to integrate with bitbucket - Easy to integrate third party apps like slack, zephyr and many more - Help employees to manage their tasks and track their production time - Help management to keep track of progress of the project and also to get an idea of employee's performance.

Inconvénients :

A bit lengthy tool, for new users, one should be able to use it once s/he will spend 1 month on it.

Alternatives envisagées : Asana

Pourquoi choisir Jira : Because of features and ease.

Logiciel antérieur : Smartsheet

Pourquoi passer à Jira : Because of having more functionalities, and flexibility.

Marta R.
Unity Developer (Pologne)
Jeux vidéos, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I enjoy Jira software but there are few things that can be improved in my opinion.

3,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : My overall experience with Jira is good and I do not plan to switch to other tool right now.

Avantages :

I like that I can really easily navigate between the projects because I am in multiple projects at once. I really like the possiblity to customize a lot of things, mostly the kanban board lanes and tickets details. I love linking feature, I find it really useful and I use it a lot. What is very important to me is also the Tempo application and I like how it's integrated in Jira, so I can really easily log my time into proper tickets. In our company we also use the Bitbucket and Confluence and I really enjoy that I can easily create feature branches, commits or pull requests from Jira itself. I also like the report tools to control my overall work.

Inconvénients :

I have a lot of diffuculties with Tempo application search issues feature. Since I am participating in a lot of different projects it is really hard to search proper ticket, neither using ticket code nor ticket name is not functioning good enough. Sometimes I feel also overwhelmed with the amount of features which I don't use at all and I am getting lost in the user interface.

Surajit C.
Surajit C.
Senior System Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best Tool for Any Project Management

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

Avantages :

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

Inconvénients :

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

Alternatives envisagées : Todoist, Remember The Milk et Trello

Pourquoi passer à Jira : We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.

Daniel C.
Daniel C.
Product Manager (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

All in one Project Management solution

4,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

I like the scalability and collaboration capabilities of JIRA, we started small with a team of 8 for JIRA with free trial, as we grew we could easily scale and adapt JIRA for complex use cases and project management Agile project management cannot be done better with any other software out there

Inconvénients :

Lack of predefined templates which team can adopt is what I felt can be improved for JIRA

Alternatives envisagées : Trello, Rally et Asana

Pourquoi choisir Jira : Collaboration and knowledge base capabilities of JIRA made us switch to JIRA

Logiciel antérieur : Zoho Sprints

Utilisateur vérifié
Director, Technical Product Management (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Mature, best in class project & product management tool!

4,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : I've used a lot of Jira's competitors applications and Jira just does it better. Workflow management is much easier to build and edit, creating sprints and the relevant artifacts seems very natural, and reporting and customizations are available to help you manage any team and product. Great tool, very mature, and stable rich feature functionality.

Avantages :

Ease of use for teams to learn how to use the features, integrations with collaborations tools, and overall product/project management solution.

Inconvénients :

I would like more flexibility with reporting before needing to create custom reports.

Alternatives envisagées : Targetprocess

Pourquoi passer à Jira : Mature platform, integrations with other tooling, and rich feature functionality over the competitor.

Utilisateur vérifié
Unity Developer (Pologne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Jeux vidéos, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Powerful but heavy tool

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

It has a lot of features that let you plan and schedule work on application development. It's also highly customizable so you can tweak a lot of features into your needs.

Inconvénients :

It's learning curve is pretty steep when you compare it to other tools. But as soon as you get used to it you bother no more as it's an industry standard so most of the companies use it. It can also be heavy in execution time but it depends whether you host it on your own server or use Attlasian cloud.

Michael H.
Michael H.
CEO (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Don't be put off by the connotation of this being only for developers

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : We track both our software development and website development with Jira, and the communication within our internal team and external team is so good we very rarely need meetings.

Avantages :

Jira makes it easy to quickly add tasks to a KanBan style task list. It has tons of features that enable you to track and prioritize your tasks.

Inconvénients :

I think Jira could do a better job in explaining some of the more advanced functionality.

César josé R.
César josé R.
Software Developer (Pérou)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Excellent, perfect and intuitive

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Before using Jira, I found it difficult to keep my team's tasks organized in a neat and visually friendly way. In addition, it provides me with many tools that help create a more productive and efficient team, and generates reports that show if the team is making real progress.

Inconvénients :

I consider that the price can be a barrier to entry when planning whether to decide to purchase the software or not, which can deprive many users of trying this wonderful tool. Also, the support one receives for the product sometimes does not solve the problems one may have while using the software.

Utilisateur vérifié
Software Engineer (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Tasks management for Software Developers

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

It's used by a lot of companies (specially IT teams), and easy to be used by developers and engineers.

Inconvénients :

Isn't a tool conceived for non engineers members, for who is searching a tool that can be used abroad the whole company I think it's too complex and hard to be used by non technical employees.