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En savoir plus sur Salesforce Marketing Cloud

Stimulez efficacement la croissance grâce à l'alignement des ventes et du marketing.

En savoir plus sur Salesforce Marketing Cloud

Avantages :

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up.

Inconvénients :

Their reporting is limited on Journey's and you'll need to extract all the data to do any deep dives.

Salesforce Marketing Cloud - Notes

Note moyenne

Simplicité d’utilisation
3,8
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
3,8

Probabilité de recommander le produit

7,7/10

Salesforce Marketing Cloud a reçu une note globale de 4,2 étoiles sur 5 d'après 510 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (510)

Laurie
Laurie
APRN, Certified Health Coach
Utilisateur LinkedIn vérifié
Photographie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Needed Software to Help Simplify

4,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Brandon
President
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits pharmaceutiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Salesforce is simply the best

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Florent
Responsable marketing digital (France)
Immobilier, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Le nouveau CRM de l'entreprise!

4,0 l’année dernière

Commentaires : Salesforce Cloud est désormais notre nouveau CRM: performance, facile à mettre en place et accessible de partout, c'est la solution que nous cherchions.

Avantages :

Les tableaux de bord dès l'accès à la plateforme sont très clairs et permettent de visualiser rapidement le statut des différents marchés en cours.La fonctionnalité cloud est très pratique et permet à l'ensemble de nos collaborateurs d'accéder à Salesforce.

Inconvénients :

En cas de non connexion à internet, il n'est plus possible d'accéder à Salesforce. Je comprends que ce soit le principe du fonctionnement Cloud mais ceci peut être handicapant pour les commerciaux en déplacement.

Raymond
Raymond
Commencer (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Automatique

5,0 il y a 12 mois

Avantages :

C'est très bon logiciel de Marketing automatique qui gère rapidement facile à utiliser

Inconvénients :

Salesforce Marketing Cloud C'est très bon logiciel magnifique je là d'or c'est simple et rapide à utiliser.

Bob Moïse
Directeur Marketing (Congo-Kinshasa)
Aviation et industrie aéronautique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Meilleur logiciel du marketing

5,0 l’année dernière

Avantages :

Ce logiciel est si particulier que j'aime énormément le système automatisé du mail de marketing c'est vraiment magnifique

Inconvénients :

La première j'avais du mal à maîtriser mais aujourd'hui c'est bon je maîtrise c'est facile avec le temps

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Un outil complexe mais performant une fois maîtrisé

4,0 l’année dernière

Avantages :

L'outil est complet et offre de nombreuses fonctionnalités, notamment pour la gestion de leads et de campagnes marketing.

Inconvénients :

Le logiciel est parfois complexe à utiliser (besoin d'une formation complète pour en maîtriser tous les aspects) et l'interface manque un peu de modernité.

Essime
Essime
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel d'email de marketing

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

C'est un super produit très complet et professionnels pour la gestion des mails de marketing et des campagnes publicitaires très simple et rapide. Avec une bonne qualité d'interface utilisateur et très performant.

Inconvénients :

Je n'ai aucun problème avec Salesforce Marketing. C'est un top produit et je le recommande

Jeannette
Jeannette
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel d'email de marketing

5,0 il y a 12 mois

Avantages :

C'est un produit très complet qui propose une meilleure solution pour la gestion des mails de marketing professionnels et des tableaux de bord .

Inconvénients :

C'est un très puissant produit de marketing et de gestion des mails. Je n'ai pas d'inconvénients

Akou Kafui
Akou Kafui
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier commercial, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de marketing

5,0 il y a 11 mois

Avantages :

Un très bon produit de marketing très performant et simple à utiliser. Ça permet d’envoyer les mails des campagnes publicitaires. Je le recommande.

Inconvénients :

Un super produit et très performant. Je le recommande

Laurent
Laurent
Gestionnaire (Togo)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier commercial, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de gestion

4,0 il y a 11 mois

Avantages :

Un top produit et très professionnel . Simple et facile à utiliser pour travailler avec des entreprises.

Inconvénients :

Simple et efficace. Je le recommande . C'est le meilleur

abhinasha
asssistante de direction (France)
Conseil en gestion, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

salesforce

3,0 il y a 10 mois

Avantages :

outil très complet qui dispose de nombreuses fonctionnalités

Inconvénients :

Recherche de contact ajout de pièce jointe

Estelle
Estelle
Responsable de vente (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Mode et vêtements, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Bon produit pour les entreprises

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

L’intégration de la plateforme est très facile et rapide. Ce produit permet la simplification des procédures de vente et de marketing.

Inconvénients :

Il arrive des fois on constate des fois on constate un dysfonctionnement d’inactivité même si c’est ne pas le cas.

Devache
Entrepreneur (Bénin)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de marketing

4,0 il y a 11 mois

Avantages :

Ce logiciel détient de hautes fonctionnalités qui font faire connaître les produits et les marques à une grande communauté en un temps record.Salesforces Marketing Cloud agit sur la conscience des clients à prendre une prompte d'achat.

Inconvénients :

Aucun inconvénient ne se relève à ce logiciel.Il est vraiment adapté au besoin des entreprises

Wilrich Fleury Amour
Gestionnaire de chantier (Bénin)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de publicité

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

Salesforce Marketing Cloud est un logiciel superbe et performant. Ce logiciel nous a permis attendre notre cible clientèle aussi rapide et facilement.

Inconvénients :

Il suffit avoir une bonne connexion internet pour bénéficier des services qualité de ce logiciel. Je le recommande

Senami
Assistante (Bénin)
Design, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de publicité par e-mail

4,0 il y a 11 mois

Avantages :

Salesforce Marketing Cloud est un logiciel qui à toute les capacités qu'il faut pour une meilleure publicité par e-mail. C'est un bon logiciel.

Inconvénients :

Salesforce Marketing Cloud est un logiciel qui n'est pas difficile d'accès. Il n'est très coûteuse aussi.

Gauthier
Agent commercial (Bénin)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Logiciel de marketing

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

C'est un logiciel qui me faire bénéficier plus de clientèles à mon compte et leur donne plus de confiance

Inconvénients :

Apparemment ce logiciel ne me donne aucun inconvénients au contraire cela me donne plus de profils sur mes clients.Alors pas d'inconvénients.

Cedric Toussaint
Cedric Toussaint
Community Manager (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Gestion de publicité

3,0 il y a 11 mois

Avantages :

J'aime beaucoup ce logiciel car il m'aide a géré le publicité par mail

Inconvénients :

Je n'ai pas trouvé d'inconvénient lors de son utilisation

Jana
Jana
Senior Director Of Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

5,0 l’année dernière

Commentaires : Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

Avantages :

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

Inconvénients :

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.

Kayla
CRM Marketing Specialist (É.-U.)
Enseignement supérieur, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Salesforce Marketing Cloud is Superior

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

I love using SFMC! It's actually the biggest reason I have kept my current job as long as I have, because we use this software. I write journeys to send content and use those journeys in complex ways to add folks to a campaign after they have gotten an email or to direct them down a path for a specific plan or program they may have for a more targeted email. Or I used dynamic content in content builder when building emails so folks can get more customized emails. I also can write the ampscript into the emails in content builder. I frequently write data extensions in email studio and put them on automations! I use salesforce marketing cloud hourly at my job and love it! So many capabilities!

Inconvénients :

Not one con, I love using it and train others how to use it!

Sandra
Marketing Consultant (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Expensive and cumbersome with little support

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Avantages :

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Inconvénients :

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Rhea
Intern (É.-U.)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Effective tool for HR/Marketing! - Easy to use

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

User support options were diverse and efficient management was possible in both HR and marketing. Quick updates and relatively easy tools have increased convenience during work, making it easy to view and quickly feedback reports, especially during programs or events within the company.

Inconvénients :

Sometimes, bugs occurred and it took a while to organize the data due to diverse options, but it was good that the data was maintained in detail and accurately.

Manuel
Manuel
Marketing Publicity Manager S (Mexique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Divertissement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

For sales and marketing operations, this is a highly valuable tool.

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very powerful MA software with a large variety of features However, to master it, you'll need employees who possess the essential technical skills. As a result of CRM measures, it will be able to target specific consumers, which is impossible with mass advertising. A connection to other databases made it possible to use the data internally. Each customer category's LTV has increased. Additionally, we were able to boost email open rates as a result of this and conduct successful marketing.

Avantages :

Since it allows you to manage all sales data and customer data, and it is compatible with other collaborative tools, it gets a five for its ease of use. Responsibilities and data in sales and marketing have become easier to handle. In other words, productivity has increased while work procedures have decreased. In the future, I'd like to continue using it. Appropriate for CRM software. Other utilities can be accessed via links. The interface that is easy to utilize. A little forethought will save you from many headaches.

Inconvénients :

Needs a good deal of technical expertise. Has a long learning curve Aspects of operation, a little foresight will save you a lot of headaches.

Alternatives envisagées : Zoho CRM

Pourquoi passer à Salesforce Marketing Cloud : It's a useful tool for dealing with enormous volumes of data. As a result, our firm's client satisfaction and income have increased.

Jennifer
Jennifer
Human Resources Generalist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Top Sales Management Software

4,0 l’année dernière

Commentaires : Through the use of granular criteria and personalization, we have increased user engagement across all modes of communication, including Email, SMS, WhatsApp, and Push Notifications.

Avantages :

The effectiveness and manageability. You may control automated email sending and collecting contact information for hot leads. Its talents help the company expand by a factor of two. Bringing down the lead time for security matters. Separation of live and dead wires. Automating routine tasks saves time and effort. Boosts the company's growth and revenue.

Inconvénients :

More automated components for plug-and-play building of user journeys would be preferable, as much of Automation Studio as possible must be implemented in SQL, which can get complicated.

Karthik
AVP Digital Marketing (Inde)
E-learning, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Integrated Marketing Solution

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

CRM and MAP are fully integrated. Ease of integration with ABM platform

Inconvénients :

CMS and In-built Email functionalities are not great

Jayson
Founder (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Marketing Cloud - The best for Sophisticated Email Marketers

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : I both love and hate it. I love most of the elements of this product but it can definitely stump me sometimes.

Avantages :

This product can do it all. If you have complex data, segmentation and campaign needs, this is likely the product for you. I love how many options it provides and how I can use Trailhead to learn.

Inconvénients :

It's not a drag and drop type of product. While Content Builder is useful for the less technically inclined and Journey Builder is relatively user friendly, in general, you need to know a decent amount of coding languages. SQL is particularly useful, as is Ampscript. It takes a while to really learn this product and its best to use a third party to set it up for you.

Mark
Founder and CEO (É.-U.)
Mode et vêtements, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Salesforce review

4,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Great storage of data. Able to look at analytics and properly guage information.

Inconvénients :

Doesn't have any automation. Have to take time to put in data

ADAM
MANAGER (Australie)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Salesforce is useful

5,0 il y a 7 jours Nouveau

Commentaires : very happy with salesforce at this stage

Avantages :

great software and viable. Is very easy to use and effective

Inconvénients :

dont really have a con as yet as only started trialing