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à choisir le meilleur logiciel

Description de Dayforce HCM

Ceridian. Une meilleure vie professionnelle. Ceridian est une entreprise mondiale de logiciels de gestion du capital humain. Dayforce, plateforme phare HCM sur le cloud, fournit des fonctionnalités de ressources humaines, de paie, d'avantages sociaux, de gestion des effectifs et de gestion des talents. Cette plateforme permet d'optimiser la gestion du cycle de vie des employés, y compris comment les intéresser, les motiver, les rémunérer, les déployer et développer leurs carrières. Ceridian comporte des solutions pour les organisations de toutes tailles confondues.

Qui utilise Dayforce HCM?

Dayforce est conçu pour être agrandi ou réduit, pour toutes les organisations de tous les secteurs d'activité.

Dayforce HCM Logiciel - 1
Dayforce HCM Logiciel - 2
Dayforce HCM Logiciel - 3
Dayforce HCM Logiciel - 4
Dayforce HCM Logiciel - 5

Dayforce HCM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Dayforce HCM

Dayforce HCM

4,3 (1 031)
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
142
1
4,2 (1 031)
4,1 (1 031)
3,8 (1 031)
VS
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
77
10
4,0 (2 151)
4,1 (2 151)
4,1 (2 151)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Dayforce HCM

SAP Concur
Fonctionnalités les mieux notées
Demande de remboursement des frais
Suivi des frais
Traitement des factures
ADP Comprehensive Services
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaire W-2
Gestion de la paie
Versement direct
Ultimate Locator
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Oracle Database
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion du stockage de données
Sauvegarde et récupération
RUN Powered by ADP
Fonctionnalités les mieux notées
Conformité fiscale
Gestion de la paie
Versement direct
KORONA POS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Lecture de codes-barres/tickets
Rapports de ventes
Exelare
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des candidats
Publication d'offres d'emploi
Stockage des CV
Infor Sales & Catering
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Comptes rendus financiers
Création des factures

Avis sur Dayforce HCM

Note moyenne

Note globale
4,3
Simplicité d’utilisation
4,2
Service client
3,8
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
47%
4
40%
3
11%
2
2%
1
1%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Dayforce HCM, un logiciel idéal pour la gestion des tâches de marketing liées aux RH

5,0 l’année dernière

Commentaires : En bref, Dayforce HCM est une solution puissante pour la gestion des ressources humaines et des effectifs. La plateforme peut avoir un impact sur les activités de marketing liées aux ressources humaines. En revanche, elle n'est pas adaptée aux fonctions plus larges de marketing numérique. Les entreprises doivent évaluer leurs besoins spécifiques en matière de ressources humaines et de marketing pour déterminer si l'outil convient à leurs exigences.

Avantages :

Dayforce HCM est un logiciel convivial, sécurisé et agréable à utiliser pour gérer les tâches de marketing liées aux ressources humaines d'une organisation. Je le recommande à toutes les entreprises qui recherchent un outil plurifonctionnel dédié au service RH. La plateforme s'occupe à la fois de la paie, le suivi des heures et des présences, la gestion des avantages sociaux et la gestion des talents. Elle permet ainsi de rationaliser les processus RH. En outre, il s'agit d'un outil professionnel qui peut s'intégrer à d'autres systèmes d'entreprise, tels que les logiciels de comptabilité. Cet avantage permet d'améliorer la précision des données et l'efficacité des tâches de marketing liées aux ressources humaines.

Inconvénients :

Dayforce HCM est un logiciel efficace pour traiter des informations sur les salariés et peut etre utiliser à des fins de marketing. Cependant, le logiciel a des fonctionnalités marketing limitées. Même s'il propose à l'utilisateur certaines fonctions de base pour la communication avec des employés, l'outil ne peut pas s'occuper des campagnes marketing plus avancées.

Ezechiel
Ezechiel
Agronomie (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Dayforce HCM logiciel des ressources humaines

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Dayforce HCM logiciel de bonne conduite

Avantages :

Dayforce HCM est un logiciel qui permet l'amélioration précise des données et des marketing.

Inconvénients :

Dayforce HCM intervient dans le traitement salariale

Armande
CEO (Sénégal)
Conseil en gestion, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Logiciel de gestion des employés

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Mon expérience globale d'utilisation a été intéressante. Il m'a fallu peu de temps pour définir mes préférences. Dayforce est facilement personnalisable pour répondre à nos besoins et requêtes .

Avantages :

Dayforce HCM est assez facile à utiliser. Le système a beaucoup de flexibilité et de fonctionnalités

Inconvénients :

Chaque module que nous a un coût spécifique et il y a parfois des problèmes de bugs

Danielle
Danielle
Director of HRIS & Analytics (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Best HRIS System Available l!

5,0 l’année dernière

Commentaires : Wonderful total system!!

Avantages :

All in one platform, compliance is at the forefront. Helps with audits and being able to find and track employees from start to finish.

Inconvénients :

Some features like HR Import having mandatory fields, some features like remote workers and their tax state are hard to control

STEPHANIE
Manager, Payroll (Canada)
Transport routier/ferroviaire, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Manager, Payroll

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : I have used Dayforce for over five years and participated in many intensive integration projects. I learned from each project, and I find Dayforce HCM easy to navigate.

Avantages :

Dayforce HCM has all HR, benefits, WFM, report, and payroll in one place and is easy to navigate once you understand the system. The Dayforce support team is excellent, and they are always ready to assist you whenever you need help.

Inconvénients :

The Dayforce HCM has greatly improved its Reports and Analytics functions, but I would appreciate having more report specialists to support the reports.

Raquel
HR (É.-U.)
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Dayforce Review - Small Company

3,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

Very customizable to each Company's needs

Inconvénients :

Because it's so customizable, it can be very difficult to learn the technical "behind the scenes" setup functions

FELINA
Director of Payroll (É.-U.)
Emballage et conteneurs, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Dayforce - a very intuitive sytem.

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Transitioning from an in-house system to Dayforce is the best decision we ever made. Although implementation during covid was rough, and going live, we still have many policies not correctly configured. But after 3 years of using dayforce, I was able to modify some entitlement policies, pay policies that were not working properly. I do not have a computer programming background but the dayforce is so intuitive that I was able to do so.

Avantages :

The dayforce system is very intuitive. The continues calculation is a hot seller for me.

Inconvénients :

Initially reporting is the feature I liked least but once I'm getting the hang of it, it's not too bad.

Favio
Equipment Technician (Canada)
Hôtellerie, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Easiest platform to use to manage employment documentation

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It has been great so far for part time jobs to manage schedules and payment information. The days of having paper documentation and clock in/out are gone.

Avantages :

Seamless platform to manage employment information. Easy to access and update schedule, tax forms and payment information. Shifts management in part time jobs is also a plus as you can easily switch with colleagues.

Inconvénients :

Clock in and out option should be more easy to access as it is actually hidden inside the settings and not as a quick access button.

CHRISTINE
Supervisor, People and Culture (É.-U.)
Production alimentaire, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Supervisor, People and Culture

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I have enjoyed learning all areas of Dayforce and becoming a expert in Payroll and Benefits

Avantages :

It is very user friendly and the community guides you through areas that you need a refresher on.

Inconvénients :

I think the reporting section, needs a little work and running reports can be hard.

Szczepan
IT Analyst (Pologne)
Produits chimiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Great HR solution for time, vacation monitoring and payroll

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Ease of use, everything is neatly labeled, and tailored for the customer. In Poland we have many rules where it comes to vacation, sick leaves and overtime pay etc etc. Clocking in and out is fast and reliable so there is no stress when you enter your work - as it should be. Dayforce also offers nice PoE Android tablets for clock in and clock out with physical RFID tag, very neat solution with simple WebGUI for users and HR

Inconvénients :

I've been using it daily for almost 3 years now, and haven't had any major issues :)

Robert
Payroll Analyst (É.-U.)
Machines, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

This is a great product

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I use Dayforce HCM everyday. Navigation between the different pages is seamless.

Avantages :

It is easy to use. Customer support is excellent. The software has little to no flaws.

Inconvénients :

Report building is probably the only thing that is hard to do.

Angeline
Sr. Payroll and Benefits Analyst (Canada)
Services financiers, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Sr. Payroll and Benefits Analyst

4,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I think its okay as too many updates and requires lots of time to learn the system.

Avantages :

It's very user-friendly for employees. The system also offers wide range of tools that streamline HR operations.

Inconvénients :

Too many updates and the reporting feature is too complex and not very user friendly.

Vanessa
BILLING AND INSURANCE SPECIALIST (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Day force Time

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : For the most part I really like it and the accuracy.

Avantages :

Ease of clocking in and authorizing my time.

Inconvénients :

Receiving code in order to proceed can take a moment, at time

Chrissi
Senior Payroll Manager (É.-U.)
Emballage/livraison de marchandises, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Thumbs Up from Payroll

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Over the years it is better and better - as Dayforce has grown their ability to service the customer has grown

Avantages :

The customer service is outstanding- the ability to pick up the phone and get immediate response to a problem is appreciated

Inconvénients :

The Tax responses are delayed - takes too long for amendments and responses to advices unless escalated

Veronica
Junior Motion Designer (Australie)
Design, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Dayforce - A workplace must

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : It has been a positive user experience and easy to use. I have also enjoyed the app’s layout and variety. Due to this I prefer it to its competitors

Avantages :

I use Dayforce for work and is my new favourite amongst the rostering platforms. Training tasks can be completed from Dayforce and it allows for details about training and upcoming shift information. The homepage layout provides a suitable amount of personalised content regarding upcoming work preventing endless searching. The platform is also easily accessible from the web and the app.

Inconvénients :

Be weary of any potential extra costs to gain access to extra features

Kiana
Payroll Manager (Canada)
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Loving Dayforce

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Using Dayforce has been great. Once you go through the initial setup for the organization and workout any issues, the system really makes processing payroll easy. Dayforce is always on top of the latest trends and offers a multitude of products for businesses.

Avantages :

The ease of processing and transmitting payroll.

Inconvénients :

I would have to say building reports from scratch.

Marley
HRIS Admin (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dayforce Rocks!

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

The ease of use. The robust system capabilities.

Inconvénients :

When there are latency issues, it become difficult to be efficient.

Dhivya
Director of HRIS, North America (Canada)
Transport routier/ferroviaire, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

My thoughts about Dayforce being an employee and a customer

5,0 l’année dernière

Commentaires : Dayforce is a company that has very high standards for themselves, they keep continuously innovating themselves and are uphold the ideals of a company that stands by "Makes work life better"

Avantages :

Workforce Management is a very advanced module that has plenty of pay policy rules and qualifiers to ensure automated set up of CBA rules

Inconvénients :

Small things like having the ability to filter on pay codes in the set up screen can make a lot of difference to power users like me, but this is not a deal breaker by any means. Improvisations can be done but critical functionalities are already well established

Melissa
Director of Compensation (É.-U.)
Hôtellerie, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Why choose Dayforce?

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, Dayforce has been able to meet our needs and our support team is always available when questions come up. Our TAM has made the transition to Dayforce as well as our day to day issues n opportunity to learn and resolve instead of pain points that frustrate us.

Avantages :

Dayforce is as close to one stop shopping as we could find and still be able to meet our needs. Having so much data in one spot allows for powerful reporting.

Inconvénients :

If Dayforce had an internal ability to electronically sign documents it would be so much easier to set up and maintain onboarding documents.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Emballage et conteneurs, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good product with a promising future.

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Overall positive experience with Dayforce. The platform allows us to configure changes as needed without the ability to rely on Dayforce support. Dayforce Tax could use some improvement.

Avantages :

The ability to configure changes within the application for our organization.

Inconvénients :

Dayforce Tax Services does a poor job of partnering with clients. The system does not naturally respect tax jurisdiction reciprocity rules.

Megan
VP Operations (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Dayforce Review

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

The full integration. It is amazing to have all components in a single system. The customization opportunities are a blessing and a curse. It is amazing to truly take the system and make it what you need it to be, but on the flip side, it can be cumbersome to have unlimited options.

Inconvénients :

Dayforce isn't for everyone. It is a complex system that requires a sys admin that is well versed to manage the day to day operation. If you do not have this and rely on Dayforce for assistance, you will be waiting for a while.

Jade
HR Systems Manager (R.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Empowering System

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Overall, I believe Dayforce works well for our business. It has been key in propelling us forward and empowering our managers to have accountability and oversight of key information.

Avantages :

The self service and ease of use. That integration with other platforms is possible, however a lot of HRIS needs as catered to through Dayforce itself.

Inconvénients :

There are a lot of nuances to each individual business and sometimes this cant be catered to. If it is possible, then it usually comes with additional cost to the business.

Courtney
HR Manager (Canada)
Génie mécanique ou industriel, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

HR Manager

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Overall I enjoy Dayforce, it makes daily HR stuff easier

Avantages :

The ease of use and constant updating to make the system better. they have a great conference with great sessions that help you level up your Dayforce knowledge and skills

Inconvénients :

My frustrations don't really have anything to do with Dayforce program itself. More just keeping myself updated with changes and scope.

Celeste
Human Resources Manager (É.-U.)
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Frustration & Disappointment

1,0 l’année dernière

Avantages :

I cannot think of a single thing that I like about Dayforce.

Inconvénients :

Throughout our implementation process, persistent issues plagued our experience with Dayforce. Right from the start, we faced issues with faulty system configuration, including confidential data being accessible to lower level employees. We have been told by support personnel at Dayforce that our system is improperly configured. Our implementation manager failed to address concerns adequately and failed to conclude the professional relationship officially. Instead, we were left with a slew of unresolved issues and unanswered inquiries. Despite scheduled follow-up meetings, these sessions were repeatedly abandoned by the manager. Frustratingly, after weeks of unanswered emails and our futile attempts at problem-solving, we were told from our implementation manager that she had to get permission to charge more billable hours to us, and that was why she hadn't communicated with us in several weeks. Seven months post-implementation, our file feeds for benefits remain incomplete. Despite our immediate request following implementation, this crucial aspect of our system has yet to be fully operational. The persistent issues we face significantly hamper our productivity, particularly concerning our convoluted payroll setup. The payroll segment of Dayforce has demonstrated a lack of accountability, particularly evident in their response to our 401(k) compliance challenges, where they offered no satisfactory solutions and essentially shrugged off their responsibilities. We have given Dayforce several opportunities to rectify their errors, despite our profoundly disappointing experience. Even external stakeholders collaborating with us have expressed sheer astonishment at the abysmal quality of the system, citing unprecedented dissatisfaction in their professional interactions with other clients. Dayforce's performance has been deeply unsatisfactory, characterized by consistent lapses in competence and professionalism, leaving our organization in a state of perpetual frustration and disappointment as we face unresolved issues that directly impact our functionality and productivity.

Caitlin
Assistant Practice Manager (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

THE BEST Payroll Software

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

It is easy to have employees' clock in and out. Keeping track of hours is so important.

Inconvénients :

Finding forms can be a little hard to navigate for new users.