15 ans à aider les entreprises canadiennes
à choisir le meilleur logiciel

Canada Produit local

Description de AlayaCare

AlayaCare est une plateforme de soins de santé à domicile de bout en bout, axée sur les résultats, destinée aux agences et prestataires d'aide à domicile de taille moyenne à grande. Les fonctionnalités incluent la documentation clinique, des fonctionnalités de back-office, la surveillance des patients à distance, des portails clients et familles et une fonctionnalité dédiée pour les prestataires de soins itinérants. La solution prend en charge les services non médicaux, les thérapies, les soins infirmiers et les services d'aide à la personne pour des entreprises situées au Canada, aux États-Unis et dans le monde entier.

Qui utilise AlayaCare?

Service privé et fournisseurs de Medicaid

Où peut se déployer AlayaCare?

Basé sur le nuage
Sur site

À propos du vendeur

  • AlayaCare
  • Situé à Toronto, Canada
  • Fondé en 2014

Assistance AlayaCare

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Australie, Canada, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais, espagnol, français

AlayaCare - Prix

À partir de :

1 000,00 $ US/mois
  • Non, pas de version gratuite

AlayaCare n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de AlayaCare est disponible à partir de 1 000,00 $ US/mois.

Tarification et forfaits

À propos du vendeur

  • AlayaCare
  • Situé à Toronto, Canada
  • Fondé en 2014

Assistance AlayaCare

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Australie, Canada, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais, espagnol, français

AlayaCare en vidéos et en images

AlayaCare Logiciel - 1
AlayaCare Logiciel - 2
AlayaCare Logiciel - 3
AlayaCare Logiciel - 4
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Vidéo de AlayaCare
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Fonctionnalités - AlayaCare

  • Accès mobile
  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des employés
  • Gestion des plans de soins
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des tâches
  • Messagerie sécurisée
  • Planification
  • Planification des rendez-vous
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rapports et statistiques
  • Signature électronique
  • Tableau de bord d'activités
  • Télémédecine
  • À des fins médicales

Alternatives à AlayaCare

Le logiciel web complet ContinuLink est la seule solution dont vous avez besoin pour vos programmes d'aide à domicile spécialisés et non médicaux.
Ce logiciel de gestion peut vous aider à améliorer la satisfaction des clients et du personnel soignant, pour devenir une agence primée.
Solution cloud spécialement conçue pour les services de soins privés qui doivent répondre à des exigences complexes en matière de planification, de gestion clinique, de facturation et de reporting.
Les solutions complètes de Procura mettent les gens au premier plan avec les outils nécessaires pour fournir des soins de qualité au domicile du patient et dans la communauté.
Outil d'EMR (dossier médical informatisé) dans le cloud qui aide les entreprises de soins de santé à gérer la prise en charge clinique, la paie, la facturation, la planification, le reporting et la conformité.
Santrax Agency Management est une solution web permettant de gérer plusieurs secteurs d'activité : medicaid, assurance-maladie, commercial et privé.
Une solution de gestion des réclamations et demandes d'indemnités d'accidents utilisée par les assureurs, les prestataires de soins de santé et les examinateurs médicaux indépendants.
Un système d'aide à domicile conçu pour gérer les clients et les soignants ainsi que toutes les tâches liées à la planification, la facturation et la paie. Inclut assistance et formation illimitées.
Le logiciel de gestion d'aide à domicile, de soins de jour pour adultes et de perfusion à domicile comprend la prise en charge des patients, la planification, les employés, la vérification électronique des visites, la facturation, la paie et le reporting. En savoir plus sur Carecenta

Avis sur AlayaCare

Note moyenne

Note globale
3,9
Simplicité d’utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
32%
4
37%
3
21%
2
5%
1
5%
Kristin
Kristin
Operations Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Best Homecare Software

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our company has increased its billing turnaround time through this system. We have also made our field staff happy by making everything real time (including ensuring that they get paid on time once paperwork is submitted).

Avantages :

The ease of use by internal and external staff is amazing. They are constantly looking to improve the software to make it even better (if that is possible).

Inconvénients :

The data exploration was cumbersome in the beginning as it has a lot to offer. With that being said, once you get familiar with it, it actually isn't as difficult as originally anticipated.

Alternatives envisagées : MatrixCare Home Health & Hospice

Pourquoi choisir AlayaCare : Our other software did not have any features that were beneficial for our external staff. The internal staff had to complete everything on the back end. This system allows EVERYONE to be involved.

Pourquoi passer à AlayaCare : We chose AlayaCare due to the ease of use for our external staff as well as all of the data reporting features.

Emily
Owner / Director of Clinical Services (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

More of a Partner than a Vendor

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Our experience with AlayaCare has been great. We have no intentions of switching to another provider. The AlayaCare team is committed to making the platform work, and work well, for their customers. If there's been something that we've needed, they've ever helped us to get it, or given us clear timeframes on when those items are road-mapped to be developed into the system.

Avantages :

I absolutely love the customizable form builder and the workflows that can be adjusted related to those forms. It has allowed our business to create our own solutions to situations that are specific to our us. The drag-and-drop scheduling is great as well. Our new scheduler picked up on the system after 30 minutes of training on his very first day, and was able to start helping out our team right away. I also love the shift offers that can be sent out directly from AlayaCare. We send texts directly to multiple staff members for open shifts, and it is a huge time saver for us. The Waystar integration has been a blessing to us as well for sending our electronic claims to Medicaid. We can click a button in AlayaCare and our claims are received by Waystar instantly.

Inconvénients :

The medications module. I cringe when I get a new or changed medication. It is time consuming (many fields are marked as required), and in current state, we are not able to make simple changes to meds such as changing the administration times of a medication without first discontinuing the med altogether and then re-entering the whole thing. The meds module also seems to load much more slowly than other modules in AlayaCare, so I often am sort of waiting for the page to load with my most recent changes.

Anthony
Act. Exec Dir (É.-U.)
Services à la personne et aux familles, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Too top-heavy

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Frustrating. I see the potential but the execution right now is not good overall. The Data Exploration module for large periods of time has been unusable, and our company lives and dies on reports to our funders. Whenever I complain about the data exploration problems, they offer solutions for a very hefty fee. This should be something they're fixing, not us.

Avantages :

Employee tracking can be incredible. However, in areas with limited internet access, the off-line mode can be extremely unreliable. Data Exploration is intuitive and easy to use. Integration with other services can be a godsend.

Inconvénients :

The one-day delay between data input and access to data exploration is a killer and inhibits all aspects of daily business, sometimes adding a week to an otherwise 30 minute process. The off-line mode for caregivers is unreliable and clumsy to use. Technical support is too bureaucratic, requiring multiple zoom meetings when a simple email exchange should suffice. I always have to repeat the problem multiple times, as often as ten, before getting an answer. More often than not, the answer is not a solution, but a promise to address it. Zendesk does not seem to be coordinated with the internal workings of Alayacare. To date I have not gotten an actual solution to a problem from Zendesk. Note tho, I am an advanced user and my problems are usually systemic. The last "solution" I got from Zendesk was not to use math in reports. Needless to say, all users need math. Data Exploration to a large degree does not work. It has been better of late, but for several months it crashed every morning with Alayacare witnessing it and having no real solution other than to use less math.

Bobbi
Program Manager (Canada)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

AlayaCare software review

4,0 il y a 4 ans

Avantages :

The mobile software that be used on a smartphone is great. Love that it links to clients address and phone number. Clocking in and out feature is great.

Inconvénients :

Would be more helpful if different client statuses could be colour coded. i.e. discharged clients in red etc. On the desktop mode it requires many clicks to get where you need to get to.

Mark
Executive Assistant (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Upgrading our software experience

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : The largest business problem we were solving was selecting a solution that would allow ease of use for our field staff, including having all necessary forms online as well as allowing our hourly staff to use a mobile app to communicate with the home office.

Avantages :

I like that this software is web-based and can be accessed easily if you have the link and proper credentials.

Inconvénients :

Migrating data from our old system did not happen as expected. We assumed we could move our entire historical database over to ensure whenever we needed old information we had easy access to it. When it was time to do the data migration, we were advised that we had to truncate the history to a little more than 1 year.