Description de Connecteam

Planifiez des tâches et gérez le temps avec cette application tout-en-un de Connecteam à la fois performante et facile d'utilisation, conçue et développée spécifiquement pour les collaborateurs sur le terrain. Le service de planification comprend des fonctionnalités avancées telles que la distribution par glisser-déposer, les quarts de travail individuels ou d'équipes, le téléchargement de quarts via Excel, etc., afin de rendre votre expérience de planification rapide, facile et productive. Profitez également d'une véritable collaboration entre les quarts avec des mises à jour des statuts GPS, des notes et un chat intégré. À partir de seulement 29 $ par mois pour un maximum de 200 utilisateurs.

Qui utilise Connecteam?

L'éditeur offre ses services à tous les secteurs d'activité qui emploient des équipes de terrain.

Où peut se déployer Connecteam?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos du vendeur

  • Connecteam
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 2015

Assistance Connecteam

  • Support téléphonique
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois et 8 autres

Connecteam - Prix

À partir de :

0,00 $ US
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Connecteam est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Connecteam est disponible à partir de 0,00 $ US.

Tarification et forfaits obtenez un essai gratuit

À propos du vendeur

  • Connecteam
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 2015

Assistance Connecteam

  • Support téléphonique
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois et 8 autres

Connecteam en vidéos et en images

Connecteam Logiciel - 1
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Fonctionnalités - Connecteam

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Ajouter et modifier des photos
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la productivité
  • Application mobile
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage interactif
  • Apprentissage mobile
  • Archivage et rétention
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Automatisation des processus d'affaires
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des employés
  • Benchmarking
  • Bibliothèque de commentaires
  • Bibliothèque de contenu
  • Bibliothèque de questions
  • Brainstorming
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Cartes géographiques
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Changement d'équipe
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Clavier virtuel
  • Communication multicanal
  • Conception et mise en page
  • Configuration des workflows
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles de visibilité des profils
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Creation de sous-tâches
  • Créateur d'enquêtes
  • Création de cours
  • Création et conception de formulaires
  • Demande de congés
  • Discussions et forums
  • Distribution multicanal
  • Enquêtes et feedback
  • Feedback à 360 degrés
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour OBNL
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires électroniques
  • GPS
  • Gamification
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la paie
  • Gestion de projets
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des actions
  • Gestion des affectations
  • Gestion des avantages des employés
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidats
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des conducteurs
  • Gestion des congés
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cours
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formations
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des groupes
  • Gestion des incidents
  • Gestion des listes de répertoires
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des performances
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des soins à domicile
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des transports
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches ménagères
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des événements
  • Gestions des biens immobiliers
  • Géolocalisation
  • Géorepérage
  • Historique des services
  • Idéation
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions aux avantages en ligne
  • Inspections de résidences
  • Intégration comptable
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Manuel de l'employé
  • Messagerie
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mise en forme de texte
  • Mises à jour en temps réel
  • Modification et mise à jour des tâches
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Photos des employés
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des capacités
  • Planification des installations
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Pointage
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour l'entretien des pelouses
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour les agences de recrutement
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils des employés
  • Programmation des tâches
  • Publication d'offres d'emploi
  • Questions personnalisables
  • Randomisation
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports de suivi
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance des employés
  • Reconnaissance entre employés
  • Relevé et historique des chats
  • Rendez-vous récurrents
  • Répertoire d'employés
  • Répertoire de membres
  • Répertoire unifié
  • Réservation en ligne
  • Saisie automatique du temps
  • Saisie de documents
  • Saisie et transfert de données
  • Signature électronique
  • Sondages d'opinion
  • Stockage de documents
  • Stockage de fichiers
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi de reconnaissance
  • Suivi des activités
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des cours
  • Suivi des statuts
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des véhicules
  • Suivi du carburant
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps mobile
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Tâches récurrentes
  • Validation des modifications de profils
  • Écran tactile
  • Éditeur de texte enrichi
  • Éditeur graphique de workflow
  • Édition de cours
  • Étiquetage des tâches

Alternatives à Connecteam

Gérez le temps de vos employés avec une application mobile et un GPS. Avec TSheets, les gestionnaires peuvent voir en temps réel qui travaille, où et sur quels projets. Intégrez facilement la paie à TSheets
Silvertrac Software est un outil de reporting de sécurité en temps réel qui permet aux utilisateurs de signaler des problèmes liés aux incidents, à la maintenance et au stationnement.
Une solution web qui simplifie la planification, les feuilles de temps, les tâches et la communication tout en offrant une meilleure visibilité et un plus grand contrôle du personnel.
Renforcez l'image de votre entreprise. Jobber permet aux entreprises de services à domicile de générer des devis, planifier, facturer et recevoir des paiements plus rapidement. En savoir plus sur Jobber
un outil de collaboration visuelle qui crée une perspective partagée pour votre équipe, quel que soit le projet d'une manière amusante, flexible et gratifiante.
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
Rassemblez les membres de votre équipe à l'aide d'un outil de discussion de groupe, qui permet le partage de fichiers, des réunions en ligne et des appels.
Logiciel de RH basé sur le cloud pour gérer les vacances, les rotations et les absences à tout moment et où que vous soyez, avec des applications de pointage et de notes de frais gratuites.
Logiciel simple de gestion des effectifs qui vous laisse le champ libre pour gérer votre entreprise. Réservez une démo ou bénéficiez d'un essai gratuit dès maintenant !

Avis sur Connecteam

Note moyenne

Note globale
4,8
Simplicité d’utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
81%
4
17%
3
1%
2
1%
Kristina
Admin Specialist
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Looks professional, easy to use, and great value for the cost.

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Scott
Scott
Director of Operations (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Version d’essai gratuite
Source de l'avis

Most Valuable APP for SMB Ever

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our company utilizes employees here in the US, and numerous remote employees in the Philippines (less than 20 employees). We had one solution for scheduling, another program for task and project management, another app for messaging, and a cloud-based program for time-tracking. Until we found ConnectTeam. Everything we needed (plus more), all in a single solution. Not only did we cut our previous costs by 80%, everything is now in a single solution.

Avantages :

- Only add the functions you want. Not encumbered by bloatware or features we will never us. - EXTREMELY intuitive. Once create an account, do the 5 minute walkthrough and you feel confident enough to manage yoir company. - Their FREE option is actually very useful and includes 80% of the features. - FLAT-FEE pricing! Once you decide to upgrade (we chose $29 plan) No 'per-user' cost like virtually every other solution. One flat-fee and can add up to 200 users with no hidden fees. - 24/7 live support; even for the free account! When we first got started, we had a couple hiccups, and at 1:30am, their live support spent over an hour helping us get everything working perfectly (thanks again Noam). - Supports overseas employees in other countries natively. E.g. we have employees in Philippines, and the installed the app and verified their phone numbers via text on their Philippines phone with no issue. Can text-message filipino worked through app, even on free mode. - Messaging/chat options are way better than other messaging apps. Like 'voice' chat, and the ability to integrate other formats. Supports rich text. Take FB messenger, Sling, and viber and combine all the good features, and this is what you have. - GPS tracking of all remote employees.

Inconvénients :

- At the time of writing this review, all admin features have to be done through website, and not through the app (though they say they are working on that). - Could use more hierarchy fratures, other than just basic. Would be nice to see customizable permissions for Administrators (may support but I didn't see). - App only supports Android and iPhone. No desktop app for Windows or Mac available.

Alternatives envisagées : 7shifts, Sling, QuickBooks Time et Trello

Pourquoi choisir Connecteam : We used TSheets, 7Shifts, Sling, and Trello for everything we needed. Now we have combined everything we needed in a single solution- ConnectTeam.

Logiciel antérieur : QuickBooks Time

Pourquoi passer à Connecteam : Save money. Everything in one application. 24/7 live support.

Réponse de l'équipe de ConnecTeam

il y a 3 ans

Hi Scott! Thank you so much for taking the time to write this amazing review! Please note that there's A LOT you can do as an admin from the app, under the the ADMIN tab. Make sure to reach out to us for further assistance if needed :)

Robert
Operations Director (Australie)
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

I am damn fussy and this is the closest thing to perfect I have found

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Terrific Software. Only spoke to support once, they responded within a few hours (and bear in mind we are the other side of the globe form them) so very happy.
We were purchased a high tier of the product but not the top tier, about a month ago they stopped billing us as they announced it was to be free for under ten employees. However, this software is a great contributor to why we won't be under them employees for much longer.

Avantages :

Our entire business is based around scheduling, we send workers out into the field and their tasks and shift times are liable to change with no warning. I sit at the desktop app in the middle of all the action and my team use their mobile phones to update me constantly. Lots of software does that, such as Deputy etc, but I liked the ease of scheduling. One you adapt the language (for us "job" = client and "user" = team member so it's pretty easy) It's excellent at long range repeated scheduling, and then altering the schedule on an hurly basis as things unfold.

Inconvénients :

There's a little bit on going in and out of the Job Scheduling and Time Clock areas, would love to be able to see both simultaneous of link them e.g. click on a past shift in Scheduling and go straight into any shift change requests for it that exist, but other than that, not much!

Alternatives envisagées : Deputy et BrightHR

Pourquoi choisir Connecteam : Deputy involves a lot of cut and pasting to repeat shifts. Got right up my nose. I have heard that has been addressed since.

Logiciel antérieur : Deputy

Pourquoi passer à Connecteam : we had an opportunity to move to BrightHR but I assessed the scheduling as being quite inferior to Connecteam, which is the same reason we moved on from Deputy

Réponse de l'équipe de Connecteam

le mois dernier

Thank you so much for your detailed review, Robert! We appreciate your support and feedback and already forwarded it to our Product teams :) Thanks again!

Michael
Michael
Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Eau/gaz/électricité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

User-friendly software with many features, but needs improvements around scheduling & time clock

2,0 il y a 4 mois

Commentaires : We have been using the software for about 8 month now. Some problems have been resolved. A huge improvement was around open shifts. That feature was basically unworkable until a few months ago. However, no improvement in core functionality of job scheduling and time clock since then.

Avantages :

We mainly use software for job scheduling and time clock. Pros: It is easy to create a job and a shift Easy to add an employee Job scheduling views are good Training module (courses) has been useful

Inconvénients :

The more employees and jobs you add, the slower it gets for admin users The jobs schedule opens slow on mobile phones The app users a lot of RAM memory on desktops If you have many shifts in the schedule, the app may start freezing The company often focuses on getting some minor features rather than improving their core elements, such as Job Schedule and Time Clock Not easy to go through Time Clock entries as the hours in Job Schedule are not shown. They claim that Time Clock and Job Schedule are synced, but sync only works for mobile users to clock in and out. There is no sync for admin users, who are checking the entries! Chat feature is undeveloped. It is easy to send information to staff, but it is not possible for field staff to have 1 clear communication channel. The job schedule shows names of the person, who created a job, so field staff have multiple conversation about various jobs, rather than have 1 point of contact. If the person who created the job is away, there is no way to see the message. So software creates a communication nightmare for admin and for field staff as well.

Alternatives envisagées : SMART Software, TimeGate et Ezitracker

Pourquoi passer à Connecteam : It seems easier to use

Réponse de l'équipe de Connecteam

il y a 3 mois

Thanks for the feedback, Michael. First, it sounds like you're experiencing some technical issues. Things should not load slow or freeze. The best we can suggest is to contact us so we can investigate your issues and have them resolved. As for the schedule and time clock sync, there might be a misunderstanding or unfulfilled expectations here, and we'd like to clarify: the sync doesn't mean that any scheduled shift will automatically create a time entry in the timesheets. The schedule lets users know what they need to do, when and from where, but they must clock in and out for those entries to show in their timesheets. As for the chat - what's missing for you that you feel it's undeveloped? As for employees seeing who created a shift - that's 100% to your control as an admin. Simply remove this option from the scheduling settings menu. Would like to connect with us so we can see what can be done to assist you? Please email me personally at [email protected] :)

Richard
Director (R.-U.)
Eau/gaz/électricité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Connecteam is the winner.

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : It has been a massive time saver, if you don't make any entry mistakes! Our staff love using it, we get very little down time too.
To be honest, the only issues we do get is on IPhones that need to update their OS. If the employee doesn't do it very soon after notification it can cause Connecteam to stop working properly. Even after removing and downloading again. Learning curve for the phone owner i'd say!

Avantages :

Excellent one time entry scheduling. Scheduling up to 12 months in one go! With either: weekly, daily, 4 weekly. 3 weekly, monthly or quarterly schedules. GPS location clock in and out. Very little usage of data on employee devices! Easy export to Excel for payroll management. Break down of all jobs worked on, plus rounded up time spent on say, "travelling between jobs". Makes it so much easier to manage our payroll when we use detailed itemized payment categories (Basic pay, travel time, commercial rate, mileage, holiday etc...).

Inconvénients :

It would be good when inserting a PDF or picture in Updates, you can also enter some text to go with it.

Alternatives envisagées : Jobber et Planday

Pourquoi choisir Connecteam : Didn't offer the scheduling variations, and from memory GPS wasn't available?

Pourquoi passer à Connecteam : Primarily the way the schedule job planner works. Connecteam is the best for ease of use and simplicity. Planday and Jobber were far too expensive, and we use our own downloaded PC based payroll software (12Pay) that works the best for us. So we don't need an all dancing all singing app for all.

Réponse de l'équipe de Connecteam

il y a 2 mois

Richard, thank you SO MUCH for this detailed review! We highly appreciate the time you've spent writing this review :) As for attaching a file to an Update - the way Updates work, allows you to add text and files as you see fit. There's no need to add a caption as you can simply write down whatever you like anywhere in the update. So you can actually create it as "text-image-text-PDF-text-video", and so on :) On the other hand, when attaching an image or a video in the Chat, you do have the option to add a caption as it doesn't have the Update structure :) As for iOS - All devices, including iPhones, shouldn't have any issues, especially when using a supported iOS and using the latest version of Connecteam, which is being updated mostly automatically on a weekly or bi-weekly basis. If you encounter any issues, please don't hesitate to contact us over the live chat from your admin dashboard or app :) You can also email us at [email protected] Thanks again :)

Audrey
Agency Manager (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Connecteam offers user friendly and efficient ways to manage a business.

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Connecteam is an efficient app that has helped me build training databases and easy reference materials for team members. It is also an effective way to communicate with and assess team needs throughout the work week.

Avantages :

Connecteam is efficient and affordable. Team communication and training materials are easily accessed, and created without a large learning curve. Customer service is very responsive, and works tirelessly to fix software issues that arise.

Inconvénients :

The scheduling and calendar piece of the app used to be difficult to coordinate with google calendar, however, I have not re-tried this after new features have come out. I wish more administrative capabilities were available via mobile device access.

Réponse de l'équipe de Connecteam

il y a 2 semaines

Thank you so much for your detailed review, Audrey! We know that the Google Calendar sync can be improved and it's already on our roadmap to make it better :) As for more mobile capabilities for admins - we're adding more and more with each app update on a bi-weekly basis. If you have any specific capabilities you'd like to see on your mobile app as an admin, please email our product team at [email protected] so we can prioritize it :) Thank you so much!

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