Qui utilise Sales Layer ?

- Marketeurs - Gestionnaires e-commerce - Pilotes de gouvernance des données - Les entreprises qui veulent une stratégie multicanal lisse

Description de Sales Layer

Sales Layer fournit la meilleure solution permettant de résoudre tous les problèmes en matière de gestion des produits. Centralisez toutes les informations en un seul produit qui simplifiera votre vie (professionnelle). Mettez à jour vos informations sur le produit une fois et profitez de la manière dont il est automatiquement affiché sur l'ensemble des canaux et plateformes avec lesquels vous travaillez

Informations sur Sales Layer

Sales Layer

http://saleslayer.com/

Fondé en 2013

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Présentation des tarifs de Sales Layer

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Sales Layer n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Sales Layer est disponible à partir de 1 000,00 $ US/mois.


À partir de

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Version gratuite

Non

Version d’essai gratuite

Déploiement et prise en charge de Sales Layer

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Sales Layer - Fonctionnalités

  • Cartographie des relations
  • Correspondance et fusion
  • Domaines multiples
  • Gestion de la hiérarchie
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des processus
  • Gouvernance de données
  • Intégrations de sources de données
  • Masquage de données
  • Visualisation

Logiciels MDM (Master Data Management) : afficher la liste complète

  • Analyse de produits
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des formules
  • Gestion des nomenclatures
  • Gestion des tests
  • PLM (product lifecycle management)

Logiciels de PDM (Product Data Management) : afficher la liste complète

  • Attributs de produits personnalisés
  • Bibliothèque de contenu
  • Comparaison de produits
  • Création de catalogues
  • Fonctionnalité de vente croisée
  • Gestion de contenu
  • Gestion des prix
  • Recherche/Filtre
  • Vues de catalogue personnalisées

Logiciels de gestion de catalogues : afficher la liste complète

  • Contrôle de qualité des données
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des principaux dossiers
  • Gestion des ressources numériques
  • Modélisation de données
  • Syndication de contenu

Solutions PIM (Product Information Management) : afficher la liste complète

Sales Layer Alternatives

Plus d'alternatives à Sales Layer

Sales Layer - Avis

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Note globale

4,8/5

Note moyenne

Simplicité d’utilisation 4,9
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,8
Rapport qualité-prix 4,8

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Craig M.
Digital Director
Design, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Simplicité d’utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 2019-06-27

"A great tool and partner to ensure our clients have an efficient PIM"

Commentaires: We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our Product Information Management partner as we share a common interest: catalog automation for businesses that sell products or services. Besides being a great solutions partner, Sales Layer is a very powerful PIM tool that we implement for our clients product work flow.

Avantages: An advantage is that users can choose between the plug and play connectors that save us time setting up the PIM data with third-party services. We use Sales Layer PIM with our own Unify connector to automatically create and update 100's of data-sheets and in turn produce bespoke product/service brochures. As an agency it's crucial that our clients are able to centralise and independently manage their products and services whilst maintaining data integrity. In the past our clients have struggled when managing data across multiple channels, implementing Sales Layer has allowed Libris to offer clients a simple, flexible solution to organise, control, analyse and connect product data.

Inconvénients: We don’t have many complaints yet. We keep trusting Sales Layer PIM for our own team and our clients to ensure a cost-effective and results-driven solution for Product Information Management.

Réponse de l'éditeur

envoyé par sales layer le 2019-09-25

We're proud of our partnership and Libris' great services, thank you so much!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 2019-06-27
Jelle S.
CTO
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Simplicité d’utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-03-02

"Managing lots of clients needs with a single PIM system"

Commentaires: Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information management needs, but it is opening up new doors to possibilities we hadn't thought of before. This allows us to offer more services and agility to our clients. It’s very difficult to standardize product data from very different companies. Sales Layer is very flexible and we have found that it can adapt to any situation. The robust technical development behind it is very impressive.

Avantages: We handle product information for several clients from very different industries. A central system like Sales Layer's PIM has solved dozens of needs for us on a single platform. Bulk uploading and export and import features are very easy to use. We are starting to test more PIM functionalities that will reinforce our work of connections with marketplaces, such as their Amazon connector, and with ecommerce platforms like Bigcommerce.

Inconvénients: We haven’t experienced any technical difficulties or communication problems so far. Implementing and using the software has been phenomenal thanks to the Sales Layer excellent support team. Our own team is very happy with the knowledge provided and the quick turnarounds. The greatest inconvenience is that we have not had time to explore in depth all the PIM’s functions that we could take advantage of.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sales Layer le 2020-03-16

Thank you! We're happy to provide a solution that fits lots of businesses.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-03-02
Kelly michael S.
Director of Digital Transformation
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Simplicité d’utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-11-27

"Improving Product Management Software"

Commentaires: We have enjoyed the value that Sales Layer brings, we wish it integrated better with other enterprise platforms such as Salesforce.

Avantages: Sales Layer makes it easy to update hundreds or thousands of products at once via import/exports with Excel.

Inconvénients: There is not sufficient documentation on how to use Sales Layer.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sales Layer le 2021-01-07

Thank you for trusting us, and our support team is always happy to help you on getting started with the software

  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-11-27
Matthias K.
CEO
Articles de sport, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Simplicité d’utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-12-22

"Great collaborative platform to enrich/control our product data. Was for sure a great investment!"

Commentaires: We have loved the experience with Sales Layer’s PIM from the beginning. It’s a collaborative platform and an automatic tool that ensures that our clients always find accurate data about our products, anywhere. It has been a bit of a learning curve but it is worth the effort.

Avantages: We have been using connectors included in Sales Layer that have streamlined the input of data to Shopify and Amazon. Instead of working with an XLS file, which we had to update all the time, we now have know that each day every channel will be automatically in sync with our database. That’s been a huge improvement in time and effort saving for our team.
Also great support team, and data quality control features. Plus we are learning more and more each day and also the new instant catalog is a great tool for us.

Inconvénients: The support center can be a little bit tricky to navigate at first, but as I said before the customer team is promptly there to help us for our journey to get better daily and use better the advantages this great program offers.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sales Layer le 2021-01-07

We are so happy to support your project and knowing that you are enjoying your experience with Sales Layer!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 2020-12-22
Utilisateur vérifié
CEO
Équipement et fournitures de bureau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Simplicité d’utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 2019-05-26

"A great way to keep your product information organized"

Commentaires: PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce platforms like Shopify while saving time to analyze traffic, customer behaviour and product performance. Sales Layer is the most effortless, comprehensive and simple PIM we could have found.

Avantages: When we choose any new software for our company, we always take good care of analyzing if the technology is simple and flexible. Sales Layer has all those perks, and I've never heard any complaint inside my team like the common "oh no, another software training!". In fact, they got ready for us the connector we needed to send product information from the PIM to Shopify, and all the functions are very fun to use, like the possibility to add fields and customise the product-view, the simple export option, and the copy paste feature that let us add large amounts of data from Excel easily.

Inconvénients: I had problems in the beginning understanding the hierarchy between Family/Category/Products/variants, this was cleared up by the on-boarding team. So my recommendation is to listen to the on-boarding team before you start importing products, so you get the foundation right!

Réponse de l'éditeur

envoyé par sales layer le 2019-05-27

Thank you! We are very happy that you have found in Sales Layer the solution that your catalog needed.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 2019-05-26