17 ans à aider les entreprises canadiennes
à choisir le meilleur logiciel

Description de InformaCast

Utilisez le logiciel d'alerte InformaCast pour intégrer les systèmes, la signalisation et les appareils existants pour un système de notification de masse qui atteindra tout le monde. Grâce à un système unique de notification d'urgence, vous pouvez gérer les situations en sachant qui a lu les notifications, transmettre les messages à un public plus large et savoir qui est en sécurité et qui a besoin d'aide. Grâce au texte, au son et aux images, les messages peuvent être envoyés sous forme de SMS, d'e-mails, d'appels et de fenêtres contextuelles sur l'ordinateur et les organisations disposent de plus de moyens pour atteindre un plus grand nombre de personnes.

Qui utilise InformaCast?

InformaCast est utilisé par des organisations dans les domaines de la santé, de l'enseignement primaire et secondaire, du commerce, de l'industrie, de l'administration locale et fédérale et du commerce de détail.

InformaCast Logiciel - 1
InformaCast Logiciel - 2
InformaCast Logiciel - 3

InformaCast ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

InformaCast

InformaCast

4,8 (15)
2 750,00 $ US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
25
9
4,3 (15)
4,8 (15)
4,9 (15)
VS
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
104
Intégrations introuvables
4,8 (133)
4,7 (133)
4,9 (133)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à InformaCast

AlertMedia
Fonctionnalités les mieux notées
Communication multicanal
Notifications en masse
Notifications en temps réel
RedFlag
Fonctionnalités les mieux notées
Communication multicanal
Gestion des contacts
Notifications en masse
Crises Control
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes multilingues
Notifications en masse
Planification des scénarios
Klaxon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Notifications en masse
Piste d'audit
Hyper-Reach
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes multilingues
Communication multicanal
Notifications en masse
OnSolve Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes mobiles
Alertes par courriel
Notifications en masse
Lynx
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Fact24
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
One Call Now
Fonctionnalités les mieux notées
Notifications en masse
Numéroteur prédictif (predictive dialer)
Rapports et analyses

Avis sur InformaCast

Note moyenne

Note globale
4,8
Simplicité d’utilisation
4,3
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
20%
Randy
Randy
Network Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

InformaCast for safety & security

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I have had nothing but great results with InformaCast. Since the days before they were acquired and then spun off again, the employees who are still there are core to the group and their support staff really understand the product and how it integrates into real world situation. This is one of the few products that I am comfortable writing a review for because I know that a year from now, they won't have abandoned their product values, support or any other core components of the software.

Avantages :

As a long time user of InformaCast products, I love how they have continued to improve on the core products without the need to spin off every improvement into a new sku ($$$$).

Inconvénients :

The product setup is much more complex than it used to be, though still much easier than any other enterprise software I have been involved with setting up. Then again, it used to be a basic paging system and now it is full-blown notification at every endpoint (not just a desk phone).

Réponse de l'équipe de Singlewire Software

il y a 6 ans

Glad to hear your organization is seeing great results with InformaCast! We appreciate the feedback on the setup. As you mentioned, inevitably, as the capabilities of the product grow, so do the setup steps. However, we are always looking for ways to make this as easy as possible and will continue to make improvements in the future.

Mark
Network Admin (Canada)
Exploitation minière et métaux, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great mass notification software with lots of customization

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : This product has been amazing, the support is great, integration is fantastic and the documentation is so good it is rare to see that level of details in products online - one other note on the documentation is that it is written for real world - it doesnt dive deep into the technology it gives what is needed with real examples.

Avantages :

The software was easy to setup and integrate with Cisco call manager. There was a ton of videos on their website to perform any task that was needed from setup to configuration. The amount of custom setups that can be done is great and when integrating with other products this one becomes even more powerful.

Inconvénients :

There were no real cons to this software - it does what is promised, it is low cost (for the most part) and scales very well.

Eric
IT Supervisor (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Good enough for a block party

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Good customer support. Which is finally what matters.

Avantages :

It never malfunctions, at least for what we use it.

Inconvénients :

Price is a bit high, although it may be a value for those who use all its features.

Réponse de l'équipe de Singlewire Software

il y a 6 ans

Thank you for leaving a review. We're happy to hear you have had good interactions with our support team and that InformaCast has delivered for your use cases.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

School System Use

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Now that we understand that Informacast can do more than ring bells and make announcements, we plan to leverage the capabilities to improve student safety. A safe learning environment is priority one.

Avantages :

It is very easy to use and integrate with our Cisco phone system. It functions very reliably and the number of bell schedule supported as well as zones for making announcements are more than adequate for us.

Inconvénients :

We have it running on a BE6000 along with subscribers for CUC and UCM. I seems to slow things down a bit. I may move the VM to our data center. The interface is intimidating to non-technical staff.

Réponse de l'équipe de Singlewire Software

il y a 6 ans

We're glad to hear InformaCast is working well in your school. We're working on improvements to our UI to make it easier for more people to use. Look for that update later in 2019.

Rachel
Technology Director (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Informacast Perfect for Small Schools

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : We run our bell schedules and our announcments. We are looking into the other features but this solves our needs for both.

Avantages :

The ease of use is the most valuable thing to me. As a district that has only 2 staff members in the IT dept, it becomes essential that the program be ease for all to use. The fact that I can also set schedules weeks in advance is a plus also.

Inconvénients :

Nothing as far as the program works. My own issue is that after I hit save on a page - I have to hit Done also. (sometimes I forget that)

Réponse de l'équipe de Singlewire Software

il y a 6 ans

Thank you so much for sharing your experience with InformaCast! We're happy to hear it is meeting your needs.