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Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central

Description de Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central est une solution complète de gestion d'entreprise pour les PME. Le logiciel fournit des fonctionnalités de prévision et de reporting financier, d'optimisation de la chaîne logistique, de planification et de suivi de projets.

Qui utilise Dynamics 365 Business Central?

Cette solution de gestion d'entreprise pour PME permet de suivre les performances financières en temps réel, d'optimiser la capacité de fabrication et de hiérarchiser les leads.

Dynamics 365 Business Central Logiciel - 1
Dynamics 365 Business Central Logiciel - 2
Dynamics 365 Business Central Logiciel - 3

Dynamics 365 Business Central ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central

4,0 (169)
8,00 $ US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
5
3,7 (169)
3,6 (169)
3,6 (169)
VS
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
6,00 $
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
172
145
4,2 (7 427)
4,2 (7 427)
4,0 (7 427)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Dynamics 365 Business Central

QuickBooks Online
Fonctionnalités les mieux notées
Comptes rendus financiers
Création des factures
Rapprochement bancaire
vSphere
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de machines vituelles
Migration de données
Suivi des serveurs
JD Edwards EnterpriseOne
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Grand livre général
SAP S/4HANA Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Comptes rendus financiers
Facturation
Gestion des commandes
TallyPrime
Fonctionnalités les mieux notées
Comptes rendus financiers
Facturation
Grand livre général
Acumatica Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Grand livre général
Striven
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion financière
Grand livre général
Sage 300cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion financière
Rapprochement bancaire
Oracle Database
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion du stockage de données
Sauvegarde et récupération

Avis sur Dynamics 365 Business Central

Note moyenne

Note globale
4,0
Simplicité d’utilisation
3,7
Service client
3,6
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
38%
4
38%
3
11%
2
6%
1
7%
Yonatan
Yonatan
Head of Sales
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Keeps everything in once place.

3,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
ADEEL
ADEEL
Digital Marketing Assistant (Émirats arabes unis)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

A review of Dynamics 365 Business Central

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Overall very satisfied with the service and want to continue this in future as the interface is very cinvenient to use.

Avantages :

The best option available in Dynamic 365 business central is very flexible planning and forecasting. Fast, consistent and very smooth access to the data and assigning it to the team is very easy.

Inconvénients :

At sometimes it losses the connection with server and got stuck but I think in updated versions this will be sorted out.

Luke
Luke
Manager (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériaux de construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Business Central Customized to your needs

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

The ability to customize the system to meet our needs. You are able to have code implemented to personalize Business Central

Inconvénients :

There is a learning curve to become efficient with Business Central. This does take some time.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

good service

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : It is crucial to be transparent about the initial learning curve and potential costs associated with implementation and customization. These aspects can be challenging when communicating product value to potential customers, especially small businesses with limited budgets

Avantages :

I can say that Dynamics 365 Business Central stands out for several key aspects. What I value most is its seamless integration with the Microsoft ecosystem, which greatly facilitates adoption and use for companies already familiar with tools like Office 365. The flexibility of the platform is another strong point, allowing customizations that adapt to the specific needs of each business

Inconvénients :

Despite its numerous advantages, it has some aspects that could be improved. From my perspective, the initial learning curve can be steep, especially for users unfamiliar with the Microsoft ecosystem. This can make it difficult for our marketing efforts when trying to convince potential customers of its ease of use. Another weak point is cost, which can be prohibitive for small businesses, limiting our target market

Evan
Regional Business Manager (É.-U.)
Produits pharmaceutiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Beyond Cumbersome

2,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I would create quotes and invoices using D365 BC. It is tedious, cumbersome, and nowhere near as clean, quick, and easy as Salesforce. I thought Salesforce was bad until I was introduced to Business Central and then quickly realized how much better I had it.

Avantages :

Things could be done in it's own silo without interfering with regular Dynamics 365.

Inconvénients :

Everything else. It was beyond cumbersome to just create a quote or invoice for a customer, and Salesforce combines everything into one, easier system. I think management at Prestige Medical Imaging went with it just because it was cheaper, but it wastes so much time.

Ruxshin
Public Health inspector (Canada)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great software!

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

My team and I used this for our project management work and it was a great tool to get organized!

Inconvénients :

It was a bit expensive compared to others.