15 ans à aider les entreprises canadiennes
à choisir le meilleur logiciel

Description de RDPWin

Le logiciel RDP Campground est utilisé depuis plus de 25 ans pour une grande variété d'applications. La clientèle des terrains de camping et des parcs de caravanes compte entre 50 et plus de 2 500 emplacements. Les fonctionnalités spécifiques disponibles pour la gestion des logiciels de camping et des camping-cars comprennent les réservations par Internet, les plans des sites, les réservations à court et long terme, l'enregistrement des clients, l'interface de point de vente, la gestion des bons de travail, etc.

Qui utilise RDPWin?

Entreprises d'hébergement ayant besoin d'une solution logicielle complète avec une fonctionnalité accrue conçue pour s'adapter aux exigences uniques du bien immobilier.

Où peut se déployer RDPWin?

Basé sur le nuage
Sur site

À propos du vendeur

  • Resort Data Processing
  • Situé à Vail, É.-U.
  • Fondé en 1981

Assistance RDPWin

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Anguilla, Antigua-et-Barbuda, Aruba, Bahamas, Barbade et 25 autres

Langues

anglais

RDPWin - Prix

À partir de :

500,00 $ US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

RDPWin n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de RDPWin est disponible à partir de 500,00 $ US/mois.

Tarification et forfaits

À propos du vendeur

  • Resort Data Processing
  • Situé à Vail, É.-U.
  • Fondé en 1981

Assistance RDPWin

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Anguilla, Antigua-et-Barbuda, Aruba, Bahamas, Barbade et 25 autres

Langues

anglais

RDPWin en vidéos et en images

RDPWin Logiciel - 1
RDPWin Logiciel - 2
RDPWin Logiciel - 3
RDPWin Logiciel - 4
RDPWin Logiciel - 5
En voir 5 de plus
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Fonctionnalités - RDPWin

  • Automatisation du marketing
  • Carte du site
  • Comptabilité
  • Entrée et sortie des invités
  • Facturation des fournisseurs eau/gaz/électricité
  • Gestion de l'expérience invité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des biens
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des employés
  • Gestion des leads
  • Gestion des locations
  • Gestion des propriétaires
  • Gestion des recettes
  • Gestion des réservations
  • Gestion des réservations de site
  • Gestion des taux
  • Gestion des tâches ménagères
  • Intégration GDS et OTA
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels CRM (gestion de la relation client)
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Réservation en ligne
  • Réservations en ligne
  • Traitement des paiements

Alternatives à RDPWin

Système de gestion immobilière tout-en-un pour les entreprises du secteur de l'hôtellerie et de la restauration afin de gagner du temps, d'augmenter les revenus et d'améliorer la satisfaction des clients.
Un système de gestion des réservations entièrement intégré pour aider les exploitants de parcs à gérer leur activité hôtelière de manière efficace et rentable.
Optimisez votre camping avec un PMS facile à utiliser, un gestionnaire de canaux pour agences de voyage en ligne, un moteur de réservation, un e-mail marketing automatisé, une messagerie texte, et bien d’autres fonctionnalités.
La plateforme de gestion des terrains de camping et de véhicules récréatifs de Newbook, maintes fois primée, est une solution simple et intuitive pour faire croître votre activité.
RezExpert est un système de réservation et de gestion immobilière complet qui convient à toute entreprise qui doit gérer des réservations.
Un logiciel de gestion immobilière de premier plan pour un hôte avec une à trois annonces et les entreprises de location à court terme avec plus de quatre propriétés. En savoir plus sur Guesty
N°1 mondial des logiciels de location saisonnière pour les pros ! Synchronisez et gérez tous vos canaux, propriétés, réservations et tâches sur une seule plateforme. En savoir plus sur Hostaway
Solution tout-en-un conçue pour gérer la fréquentation, les prix et la disponibilité de l'ensemble des canaux de réservation et des établissements.
Holidu met en lien les personnes afin de créer une expérience positive et sérieuse d'hébergement et de réservation de locations de vacances.

Avis sur RDPWin

Note moyenne

Note globale
4,0
Simplicité d’utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
31%
4
45%
3
16%
2
5%
1
3%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

RDPWIN

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

I am impressed with the support team. quick to reply and great to work with. I also like the fact that I can make my own reports in Crystal Reports.

Inconvénients :

Some features are limited or I need to purchase an additional module in order to have the advanced functionality I am looking for

Nikki
Guest Services Manager (É.-U.)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I have used RDP for a period of ten years. I have found it to be intuitive and fairly easy to learn.

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : I like many things about RDP. I think that number one on the list is the ability to customize packages. We are now able to offer Room/Meal/Event packages to our Conference guests. This makes for a simplistic reservation experience which makes reservation clerks and guests very happy.
We have a unique facility and our business model would not fit neatly into any traditional classifications. For this reason, we needed a software program that could be adapted to our very specific needs. RDP has been able to deliver.
I use the Reservations module daily and have found it to be easy to use and most people are trained without difficulty. I am especially fond of the tape chart feature. Over the years we have gradually utilized features like the color codes on the tape chart. I am a visual person and I find this tool invaluable.
We have created and modified many reports for our various departments over the years. Our library of reports is impressive. We have created reports for every departmental need and are pleased with the ability of RDP/Crystal Reports to be tailored.

Avantages :

I like many things about RDP. I think that number one on the list is the ability to customize packages. We are now able to offer Room/Meal/Event packages to our Conference guests. This makes for a simplistic reservation experience which makes reservation clerks and guests very happy. We have a unique facility and our business model would not fit neatly into any traditional classifications. For this reason, we needed a software program that could be adapted to our very specific needs. RDP has been able to deliver. I use the Reservations module daily and have found it to be easy to use and most people are trained without difficulty. I am especially fond of the tape chart feature. Over the years we have gradually utilized features like the color codes on the tape chart. I am a visual person and I find this tool invaluable. We have created and modified many reports for our various departments over the years. Our library of reports is impressive. We have created reports for every departmental need and are pleased with the ability of RDP/Crystal Reports to be tailored.

Inconvénients :

One complaint I hear consistently from our Sales Department is that re-bookings are not simple enough and that there is no ability to add reminders/calendars for tasks related to contracts. Also, our events coordinators complain about the difficulty related to event checklists and reminders. We believe that the sales/events related portion of the software needs a complete overhaul. We were given a name of an event software company who were considering an interface with RDP that would address all of our needs. It would be nice if RDP could integrate their Events program with their Reservation/IRM modules.

Darcy
General Manager (É.-U.)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

RDP

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : RDP support and staff has always been extremely responsive.

Avantages :

The system is fully integrated with housekeeping, reservations, maintenance, accounting, front desk and data, features. Everything is easy to access and the data analysis/stats reports are extremely useful. Owners can also access to book their own reservations, check work orders, etc. Mobile app is good as well and info is easy to load.

Inconvénients :

Software is server based. Every time there is an update/upgrade, we experience problems. We are still experiencing problems after our upgrade to version 5.0 and these upgrades are expensive. I would also like to see a brief training program from RDP after the upgrade at no charge. I take issue with the fact that RDP charges for "training sessions" and they are extremely expensive (training should be part of the purchase of and upgrades to the software). Loading rates, rate plan cutoffs, discounts, rate tables, is a tedious chore and takes an unreasonable amount of time to accomplish and because of the numerous steps involved, errors occur. The software is "inflexible" in many areas such as the inability to make adjustments to a reservation after the reservation has been "checked in" to the system.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

RDPWin software review

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : The overall experience has been positive. The sales people are pleasant, honest and capable. We realize PMS software is a necessity in the lodging industry and RDPWin does everything we need it to do. Never have had a crash, glitch or hiccup when looking strictly at RDPWin. Integrating with POS systems is a different story. That has not been a positive experience.

Avantages :

RDPWin has helped our lodging facility track overall performance more efficiently than before. Their reports (via Crystal Reports) are clear and concise and provide management with up-to-date statistics needed in the industry. RDPWin is fairly easy to use. The software is reliable and functions properly.

Inconvénients :

The software is dated, needs a fresh, modern look and should move to integrating cloud-based POS systems to adapt to today's market. RDPWin should think about making an all-in-one system that incorporates a POS (like Oracle) to help lodging facilities as a whole. Tech support could be more willing to please the consumer.

Sharon
Guest Services Manager (Canada)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

RDP is user friendly and has tons of excellent reports. Very knowledgeable and helpful staff.

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Lots of great reports.
Accurate and convenient month end reporting
Easy and seamless reservations from start to finish.
Quick view a great tool.
Realtime online bookings.
Integrated information.
Great process and efficiency.
Accurate real time information.
Hassle free management of bookings.
Seamless Group bookings.

Avantages :

I love the tape chart and how easy it is to move reservations around....one click and completed. Easy to figure out from beginning to end of reservation being made for beginner to administrator. Great staff to deal with from installation to daily use.....fast and efficient.

Inconvénients :

A lot of custom programming. When searching under find a reservation and you search a common last name and you have to hit the arrow to the next page it always says "RDP has encountered a problem. We are sorry for the inconvenience." You can go Comp to Pre-assign or Inventory but you can not go Pre-assign or Inventory to Comp.