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Description de Asterisk

Système PBX Open Source fournissant une plateforme de télécommunication complète.

Qui utilise Asterisk?

Non fourni par l'éditeur

Asterisk Logiciel - 1

Asterisk ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Asterisk

Asterisk

4,5 (43)
595,00 $ US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
26
3
3,5 (43)
4,8 (43)
3,4 (43)
VS
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
19
Intégrations introuvables
4,3 (83)
4,2 (83)
4,1 (83)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Asterisk

Avaya UCaaS
Fonctionnalités les mieux notées
Clavardage et messagerie
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
8x8 Work
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Identification de l'appelant
Routage des appels
Enghouse Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
CTI (couplage téléphonie informatique)
Distribution automatique des appels
Suivi des appels
Cisco Unified Communications Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Identification de l'appelant
Routage des appels
3CX
Fonctionnalités les mieux notées
Connexion VoIP
Routage des appels
Transfert d’appel
Zadarma
Fonctionnalités les mieux notées
API
Centre d'appel virtuel
Gestion des fax
Natterbox
Fonctionnalités les mieux notées
CTI (couplage téléphonie informatique)
Enregistrement des appels
Routage des appels
RingEX
Fonctionnalités les mieux notées
Connexion VoIP
Messagerie vocale
Routage des appels
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de clients
Base de données de clients

Avis sur Asterisk

Note moyenne

Note globale
4,5
Simplicité d’utilisation
3,5
Service client
3,4
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
58%
4
33%
3
7%
2
2%
Adolfo
Adolfo
System Administrator (Salvador)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Asterisk as a telephony platform between branches of the institution and in applications

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our experience using Asterisk has been very good since it has allowed us to interconnect the institution's branches via VoIP and it has also been possible to scale without problems. In addition to integrating with applications towards the end user

Avantages :

Asterisk is a flexible VoIP platform that allows interaction with telephone systems within the institution nationwide, also allows integration with specific business applications

Inconvénients :

The implementation can be a bit complicated because the server cards and the services of the telephony provider have to be compatible.

Stefano
Administrator (Italie)
Services et technologies de l'information, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Asterisk is the world wide best software at no cost PBX!

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I use Asterisk since 20 years and it is absolutely the best sofwtare at no cost.

Avantages :

It ha no cost, it is open standard, fully customzable. AGI Scripts help to add features to asterisk and it is very easy to connect it to other softwares.

Inconvénients :

I like everything of Asterisk. It is really the best.

Emil
Head of IT (Croatie)
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good open source VOIP solution

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : If you want a good and free open source VOIP solution that you can manage in house, then Asterisk is a good choice. It can be easily installed (not upgraded however) and managed by IT system administrators. Is logic (queues, SIP opening and context for calling) is something that you will figure out quite quickly. You can even use multiple WAN ports and multiple SIP trunk operators with the same server so this is also an advantage. The biggest disadvantage is that if a new version comes out it is easier to do the fresh installation then rater to go and try to make an upgrade. Overall, as an open source system it is a great value for money.

Nathan
Network Infrastructure Manager (R.-U.)
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Top Tier Phone System - Do Not Dismiss it!

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

We use Asterisk in conjunction with FreePBX for our business phone solution, it's certainly no easy task to deploy or configure. The documentation available is vast however being an open source project you will run into a few issues dialling in your configuration to the best possible specification. Cost wise it's very cost effective and that's why I believe it's a top tier solution you should consider for any size of business. We have around 300 phones deployed with Asterisk / FreePBX and when comparing the costs against industry leading phone solutions we are saving tens of thousands of pounds per year. It's certainly not without it's faults but it's very feature rich and if you're willing to put in the hours and study you can develop your own applications or custom scripts to tailor the phone system to your businesses needs and whims.

Inconvénients :

As mentioned the difficulty of deployment is quite high, not every IT engineer will have the skill set to just stand up this system it does take time and you will run into a few gremlins but certainly you'll not be doing yourself any justice by passing this up.

Tim
IT consultant (Canada)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Asterisk is the standard as a free and open-source PBX but use packaged distributions

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : This is my go-to choice for larger deployments but a packaged version with extras and IT support staff are both necessary for successful deployments. For small organizations without trained Asterisk IT support staff, a hosted solution is better.

Avantages :

The product has a very long history (20+ years). I was using it back in the early 2000s writing my own AEL scripts to write call flows. However, while it is full featured, it has no built-in GUI, either for admins or users. Using a package like FreePBX is essential for business deployments.

Inconvénients :

No administration tools, no user interface, lack of commonly needed extensions like phone handset management and voicemail.