17 ans à aider les entreprises canadiennes
à choisir le meilleur logiciel

Description de ERA-IGNITE

ERA-IGNITE constitue la base du système de gestion de commerce de détail Reynolds. Il aide les concessionnaires à gérer les pièces, les ventes, le suivi des inventaires, la comptabilité et les services. Toutes les données de vos clients sont stockées en un seul endroit à l'aide d'un fichier unique et sont consultables facilement depuis toutes vos applications. ERA-IGNITE est renommé pour la qualité de son reporting, ses formations intégrées et son assistance primée.

Qui utilise ERA-IGNITE?

Système de gestion pour concessionnaires qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer et générer des rapports sur les opérations liées aux ventes, à la facturation, etc.

ERA-IGNITE ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ERA-IGNITE

ERA-IGNITE

4,3 (37)
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
14
Intégrations introuvables
3,9 (37)
3,5 (37)
4,3 (37)
VS
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Tarification introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
15
Intégrations introuvables
4,0 (203)
4,0 (203)
4,1 (203)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ERA-IGNITE

CDK Global
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des documents
Gestion des leads
abcoa Deal Pack
Fonctionnalités les mieux notées
Collecte des paiements
Comptabilité
Rapports et analyses
Autosoft DMS
Fonctionnalités les mieux notées
Collecte des paiements
Gestion du financement
Grand livre général
Blackpurl
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
PBS Systems
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des espaces de vente
Frazer
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des stocks
Pour les concessionnaires automobiles
Dealertrack DMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion du financement
Pour les concessionnaires automobiles
Rapports et analyses
Auto/Mate
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Intégration de sites web
Suivi de location
EverLogic
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur ERA-IGNITE

Note moyenne

Note globale
4,3
Simplicité d’utilisation
3,9
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
3,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
32%
3
5%
2
3%
1
5%
Tammy
Tammy
Tech support me (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Era-Ignite... Management software by Reynolds and Reynolds. They have out did there selfs

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Reynolds and Reynolds has opened up the next generation of management software for business small or large.

Avantages :

This incredible software is user friendly for any level employee. It practically walks you through the process of any departments record saving so much time rather than through different screens it's all built in.

Inconvénients :

There is nothing I can say that I didn't absolutely love about Era- Ignite. This software is exceptional and so far advanced.

Réponse de l'équipe de Reynolds and Reynolds

il y a 4 ans

Tammy, thanks for your review of ERA-IGNITE. We're glad that the user-friendly and intuitive design is making business a little easier for you.

Kevin
Account Representative (É.-U.)
Automatisation industrielle, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

ERA-IGNITE is worth it once you're trained!

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The features are endless once you're fully trained on ERA-IGNITE. Reporting is great and it integrates well with many other solutions, especially Reynolds & Reynolds solutions.

Inconvénients :

The learning curve from ERA to ERA-IGNITE is steep, as is any transition from a DOS system to Windows-based. It's clear that ERA-IGNITE is core software for Reynolds and Reynolds so there is no slowing down this change. The best you can do is adopt early and take training seriously so you don't get behind on your daily tasks.

Réponse de l'équipe de Reynolds and Reynolds

il y a 2 ans

Kevin, we couldn't agree more about the importance of training! Like you said, ERA-IGNITE has so many great features that make life easier. With our 'Net Classes and free webinars, and our award-winning support team, we're here to help customers unlock all the benefits ERA-IGNITE has to offer. Check out all of our current training options at reyrey.com/training

Holly
Business Development Manager (É.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Makes Service Customer follow up Easy.

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Avantages :

This product is amazing for the service department. The Service advisors are able to put notes on their ROs so that follow up is easier.

Inconvénients :

The only thing I can think of that would be a con is that there is a lot to learn. There are training classes available but the amount of information can be overwhelming in one day.

Réponse de l'équipe de Reynolds and Reynolds

il y a 4 semaines

Holly, thank you for reviewing and recommending ERA-IGNITE! There certainly is a lot to learn. If you ever need additional training or just have questions, please contact us by emailing [email protected] or calling 937-485-1700!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Not well thought out

2,0 il y a 6 ans

Avantages :

The Windows UI is nice improvement over the old blue screen of ERALink/Access. Navigation can be a bit troublesome sometimes but the help function usually can guide you to where you need to be. I've been told by some of my users they like it and it has streamlined their daily work. But I've also heard from an equal amount of users who's daily routine has been negatively impacted by the change. Mainly by adding more clicks/steps to their processes.

Inconvénients :

The fact that we are being forced to change to this product, when they still have so many bugs to work out of it is very frustrating. Reynolds continues to make changes on how things like reports print, but never seem to give any thought to how that will impact users. They would greatly benefit from having their programmer leads visit a cross section of dealers to see the daily usage of the product to better understand how to improve it. As it is now, it is a bunch of programmers doing what they THINK a dealership would do, rather than what actually happens. This has driven my multi-point group to looking at their competition and could very well lead us to change providers. Even long time users/admins of ERA in our group (25+ year users) are cursing the changes without thought that Reynolds has done in Ignite.

Paul
Parts Manager (É.-U.)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Era Ignite Good but not as good as the blue screens

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : the need to go back & forth between Ignite and blue screens is a pain.

Avantages :

I have used ignite since its release in 2012 & found it difficult at first but once they started improving it got better I still like the blue screen better.

Inconvénients :

Right now I use it mostly for doing inventory jobs and the program seems to be all over the place and hard to find all the features that were grouped under the same function on the blue screens. I also have a customer that has too many old inventories listed and it will not let us delete them which hinders us from doing current inventories.

Réponse de l'équipe de Reynolds and Reynolds

il y a 2 ans

Thanks for passing this along, Paul. We're always looking for ways to improve ERA-IGNITE and we appreciate getting feedback like this. If you'd like to speak with someone about the specific issues you're having, please call us at (800) 767-0080.