Description de Wild Apricot

Wild Apricot aide des milliers d'organisations à réduire le temps consacré aux tâches administratives, comme le traitement des paiements et la mise à jour des fichiers Excel, et à consacrer davantage de temps à l'augmentation des adhésions. Ce logiciel est conçu pour les associations gérées par des bénévoles et les petites équipes disposant d'un back-end convivial et ne nécessite aucune connaissance technique pointue pour développer votre organisation. De plus, vous aurez accès à une communauté de pairs et d'experts qui partagent leurs connaissances et leurs meilleures pratiques. Wild Apricot est là pour vous aider.

Qui utilise Wild Apricot?

Wild Apricot est un logiciel basé sur le web dédié aux associations modestes et aux organismes à but non lucratif qui facilite la gestion des adhésions, du site web, des événements et d'autres activités. Il s'agit d'un outil puissant, facile à utiliser et abordable.

Où peut se déployer Wild Apricot?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos du vendeur

  • Personify
  • Situé à Vienna, É.-U.
  • Fondé en 1998
  • Support téléphonique
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Afrique du Sud, Australie, Canada, France, Irlande et 4 autres

Langues

anglais

Wild Apricot - Prix

À partir de :

48,00 $ US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Wild Apricot est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Wild Apricot est disponible à partir de 48,00 $ US/mois.

Tarification et forfaits obtenez un essai gratuit

À propos du vendeur

  • Personify
  • Situé à Vienna, É.-U.
  • Fondé en 1998
  • Support téléphonique
  • Chat/Clavardage

Pays disponibles

Afrique du Sud, Australie, Canada, France, Irlande et 4 autres

Langues

anglais

Wild Apricot en vidéos et en images

Wild Apricot Logiciel - 1
Wild Apricot Logiciel - 2
Wild Apricot Logiciel - 3
Wild Apricot Logiciel - 4
Wild Apricot Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Wild Apricot
Wild Apricot Logiciel - 1
Wild Apricot Logiciel - 2
Wild Apricot Logiciel - 3
Wild Apricot Logiciel - 4
Wild Apricot Logiciel - 5

Fonctionnalités - Wild Apricot

  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Calendrier en ligne
  • Communication avec les membres
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Don en ligne
  • Fonctions pour OBNL
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des documents
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des dons
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des participants
  • Gestion des reçus
  • Gestion des événements
  • Inscription en ligne
  • Intégration comptable
  • Marketing par courriel
  • Modèles personnalisables
  • Planification des événements
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Pour associations d'anciens élèves
  • Pour organismes religieux
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Suivi des contributions
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • Types de membres

Alternatives à Wild Apricot

Logiciel de gestion d'association pour les bénévoles auprès des conseils d'administration qui souhaitent gagner du temps et de l'argent ! En savoir plus sur StarChapter
Des fonctionnalités d'adhésion entièrement automatisées telles que l'inscription de nouveaux membres, le renouvellement, les annuaires et l'enregistrement aux événements directement sur votre site web. En savoir plus sur Membee
HubSpot CRM est la solution CRM 100 % gratuite, flexible et intuitive que votre équipe de vente va adorer. En savoir plus sur HubSpot CRM
Cette solution est utilisée par les organisations pour gérer leurs abonnements, intégrer leurs autres plateformes SaaS et automatiser leurs tâches critiques. En savoir plus sur Join It
Eventbrite propose un logiciel d'enregistrement innovant et économique qui permet aux entreprises d'organiser, de gérer et de distribuer des événements en ligne.
Créez vos propres listes d'inscription pour quasiment n'importe quel scénario qui demande de coordonner le personnel dans divers engagements.
Un logiciel sur cloud tout-en-un simple et abordable pour gérer et développer votre communauté.
Logiciel qui vous aide avec la gestion et l'engagement des anciens élèves et les dons. Demandez une démo dès aujourd'hui.
Gestion des cours et des membres, inscription, collecte de fonds et communications dans un système cloud flexible et facile à utiliser.

Avis sur Wild Apricot

Note moyenne

Note globale
4,5
Simplicité d’utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
62%
4
30%
3
5%
2
2%
1
2%
Martin
Martin
Chief Content Officer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best solution for small to medium sized associations

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : WildApricot is an excellent solution for managing association memberships and websites. The solution includes basic eCommerce and the ability to build a website with the Wild Apricot CMS - you can also connect easily to other website tools. Members love the easy of managing their own profiles and the other features for member communications.

Avantages :

Easy of use, ability to customize the member database easily and the integrated content management system for a professional website.

Inconvénients :

The software does not allow you to determine the membership ID within he system. This creates a challenge for any organization that already has a member number schema.

Alternatives envisagées : MemberClicks et Membee

Pourquoi choisir Wild Apricot : The database was antiquated and difficult to manage.

Pourquoi passer à Wild Apricot : Wild Apricot was the most cost effective tool for overall membership management and the creation of a members’ website. The cost of the solution and the costs of transactions was best with Wild Apricot and the system offered the currently needed features as well as a host of features that will be used in the future.

Melissa
Melissa
Executive Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, Travailleur autonome
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Cost Effective Website and Database

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall Wild Apricot is a great tool for associations and/or others who need to process dues payments, event registrations and keep up with your clients.

Avantages :

Wild Apricot makes it easy to process registrations for events, dues payments and store purchases in addition to being a website. It is very easy to use. There are user groups that you can join to get help from other users. Also, it is very easy to create a manual invoice for things that I might need a product for or a registration. There is also an app for administrators which is super convenient when to try to look up open invoices, etc. when away from the office.

Inconvénients :

There are several features that should be available that are not. First and foremost there should be the availability within in the software to create a pdf and email it to contacts. The store does not appear to be integrated with the mail database and there are not a lot of reports. When I have orders from my store I have to constantly watch for duplicates. There is also not an email report to run that will search for possible duplicates in the system.

Alternatives envisagées : MemberClicks et StarChapter

Pourquoi passer à Wild Apricot : StarChapter is very dated software and not at all user friendly. I also felt like my questions were not heard or they were determined to do things their way. MemberClick was outside of our budget.

Sean
Vice President (Canada)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Not Customer Friendly

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Our non-profit has approximately 1500 members we are managing and this was our first attempt at using a membership management tool. The implementation went well and our first year was generally positive. The features they offer are functional but pale in comparison to standalone services. For example the newsletter tool is extremely limited compared to our previous service, MailChimp, to the point where we are considering going back to MailChimp. After the company switched owners recently, the customer service quality has dropped dramatically. A recent forced change of payment systems resulted in our members' automatic subscriptions being canceled without warning, which was not expected or documented. We tried to engage customer support prior to the change but they were not helpful at all. This will likely result in a loss of members and thus income.

Avantages :

It offers a large selection of features and can be a one stop shop for membership tools. Although most of the features are not nearly comparable to equivalent stand-alone services, they are functional.

Inconvénients :

Customer support has been quite poor. They dropped telephone support in the last year and did not provide any guidance or assistance to us when they forced a payment system change that affected our members.

Alternatives envisagées : ClubRunner et Join It

Pourquoi passer à Wild Apricot : Combination of price and features.

Chris
Pastor of Membership Services and Operations (É.-U.)
Institutions religieuses, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

An Out of the Box Solution for Membership Management

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Other than the issues described above with the payment gateway, we have been extremely pleased with our Wild Apricot experience.

Avantages :

Wild Apricot is a single source for nearly everything needed to manage a membership organization. It has revolutionized our database, taking it into the cloud, it has streamlined our renewal process, given us greater visibility into our email marketing, and overall allowed us to function more efficiently as an organization. Since its deployment, we've been able to replace the work of up to 2 FTE because of how Wild Apricot has allowed us to streamline our operations.

Inconvénients :

Their payment gateway, Wild Apricot Payments, does have some unique challenges that we are working through. It has errored out a number of times and there was no intuitive alert to let us know we were missing out on authorized donations. Their customer support team has been slower than we'd like to respond to these issues and have yet to provide a clear reason for them and any timeline for resolution.

Alternatives envisagées : Neon CRM, Salesforce Sales Cloud et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Wild Apricot : Goldmine was server based and their cloud-based option was cost prohibitive when we considered switching to that solution.

Logiciel antérieur : GoldMine Premium Edition

Pourquoi passer à Wild Apricot : Overall, it provided the best set of tools for the price as well as providing a quality out of the box solution.

Utilisateur vérifié
IT Volunteer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Use with Multiple Organizations - A True Advocate

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Eight years ago I went through a selection process and chose Wild Apricot and then implemented it. A HUGE step up from disparate systems on Excel, a separate website, and email. This year I led the selection and implantation process for a different organization and Wild Apricot came out on top again. Processing a new member went from one hour to minutes. Renewals from 30 minutes to zero. Sending out emails used to be a huge process. Now it's simple.
One thing I've noticed is that Wild Apricot continues to add and improve features. The website builder has gotten easier to use. And adding responsive themes and an easy-to-implement app is a huge plus.

Avantages :

Integrated features for membership management, communications, event management, and website development. Great coaching services during implementation and then support after.

Inconvénients :

Nothing that would stop me from selecting it again. Some of the newer features like polls can use some development, and formatting is sometimes challenging. But the tradeoff for a fully integrated system is well worth it.

Alternatives envisagées : Neon CRM et Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Wild Apricot : Value for money, ease of implementation, ease of management, previous experience with the product and support team.